Gå til innhold

Min 00' Golf GTI

Ranger emnet


Deia

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Skal til å bestille meg resirkventil + luftfilter til helgen.

Det jeg da lurer på, er hva slags luftfilter jeg bør gå for.

 

Lurer igrunn på BSR sine, i og med at de kommer med komplett varmeskjold etc.

 

En annen ting med disse filterene er jo at de er satt inn med olje, noe som mange sier kan ødelegge LMM. K&N har jo testet dette og kommet frem til at det skal veldig mye til for å ødelegge den. Så er det virkelig noen fare for dette?

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til å bestille meg resirkventil + luftfilter til helgen.

Det jeg da lurer på, er hva slags luftfilter jeg bør gå for.

 

Lurer igrunn på BSR sine, i og med at de kommer med komplett varmeskjold etc.

 

En annen ting med disse filterene er jo at de er satt inn med olje, noe som mange sier kan ødelegge LMM. K&N har jo testet dette og kommet frem til at det skal veldig mye til for å ødelegge den. Så er det virkelig noen fare for dette?

 

Jeg har pipercross filterkit som er satt inn med olje, og jeg har ikke hatt noen problemer med luftmassemåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. Do K&N air filters come pre-oiled or must they be oiled before using?

 

Almost all K&N air filters come pre-oiled and ready to use. They are packaged in a clear cellophane wrapper with the words “Factory Pre-oiled – Ready To Install”. The filter oil we use is red. A new oiled filter will appear red-pink in color. Some crankcase vent air filters come unoiled, however, they come with a small packet of K&N filter oil so they can be oiled before use. There are also a limited number of filters with specialty uses which are not pre-oiled. These items will be clearly marked as unoiled. Using an unoiled K&N filter will greatly reduce the filter’s efficiency and void our product warranty on filters that come pre-oiled from the factory. If you receive a filter that is packaged in its cellophane wrapper and is unoiled, contact K&N’s Customer Support department at (800) 858-3333.

 

http://www.knfilters.com/faq.htm#10

 

I tilfelle du lurte :p

 

Men som sagt så har jo K&N utført tester som tilsier at de faktisk må dyppe LMM i oljen før den tar skade av det. I tillegg trengte de bare å rense den etterpå for å få den til å fungere igjen.

 

500 kr for et komplett K&N filter med varmeskjold og frakt kan jeg heller ikke tro er mulig Oo

Fant noe på ebay, men det var uten varmeskjold, og kom på rundt 1000,-

 

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=110210658980

- 00 Golf IV GTI 1.8t

x 95 Golf III GTI 2.0 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår