Gå til innhold

Noen erfaringer med desse produktene? :) Trenger tips.

Ranger emnet

limtopp

Anbefalte innlegg

Regner med de 1500 watta som står oppgitt er maximal ytelse i 1 ohm eller noe sånnt..

Mener å huske at det er RMS i 1 ohm ved 14,4v med <3% forvrengning. Du finner spesifikasjoner på http://www.soundmagus.com.

En del merkeprodusenter oppgir gjerne nominell effekt i 4 ohm, hvor x1500 er oppgitt til 600W <3%

Personlig tror jeg tallene er noe overdrevet, men ikke fryktelig mye. Den er målt til noe over 1200 nominelle watt av andre her på forumet, og hos meg trekker den godt over 100A med ett element i 2 ohm.

Om vi antar at den er minst 50% effektiv ser vi dermed over 700 watt i 2 ohm.

Kjært barn har mange navn og elektronikken er etter sigende identisk med tilsvarende modeller fra Xelent (TX-1200) og TheLoudest (TL-1022), med noe variasjon på komponentene. Jeg er også i besittelse av en no-name forsterker med samme print. Sistnevnte mangler soundmagus logo, og chassiset er ikke børstet men har samme transistorer som soundmagus sin variant.

Det er også verdt å merke seg at disse kortene ikke har stabilisert strømforsyning, og forsterkerene er derfor følsome for spenningsfall.

Min subjektive mening er at den spiller omtrent som en dynaBel BF 4501 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med de 1500 watta som står oppgitt er maximal ytelse i 1 ohm eller noe sånnt.. Men uansett hvor mye watt som er oppgitt får den mye skryt i forhold til prisen, det er det viktigste :)

Tror dere forsterkern hadde takla denne Pioneer suben bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335618

Og evt. er dette en god sub? :)

Jeg driver å kobler 2.stk av de 12" nå.. Bare venter på at det J"#%a regnet gir seg.

Huff.. ble bare kluss det her! :(

Xbox Live Nick: ScRuCkY84 Nor

Bli med på Onlinespillet Travian

Lenke til kommentar
Del på andre sider