Gå til innhold

Trenger bidrag: Utvekslingsoversikt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Update:

Tiresize kalkulator har nå illustrasjonsbilder :-)

http://tiresizecalculator.volvo-power.net/ << den er flyttet hit nå.

Det er litt forvirrende nå, innser jeg etter å ha testet litt.

Det ser jo ut so det er felg inni dekk, men i realiteten er minste dekket inni største.. Dvs. den grå sirkelen vil være minste dekket.

hva som er minst, avhenger av hva som er x og y-dekk, selvsagt. Systemet tegner så det minste dekket over på det største.

jeg vurderer om jeg enten:

a) skal få systemet til å si at grå sirkel er dekk x og sort er dekk y.

b) gå for felg/dekk prinsipp

Om jeg går for a) , er jo dette minimalt arbeid seff.

alternativ b) vil jo kreve at jeg mekker litt mer prosentregning og slikt, men det vil jo medføre at jeg feks. kan ha bilde av en volvo fra siden og sådan vise mer eller mindre en korrekt målestokk av hvordan en slik dekkdim vil se ut på en volvo.

t.d., om jeg tar min egen bil da og skalerer denne ned, så dekket er 100 px i diameter, så kan jeg bruke dette som prosentreferanse for videre skalering. ergo., kan man da i praksis se hvordan det vil se ut med t.d. 225/40-18 vs 225/35-18 på samme bilen, da dette er elementær matte!

Anyhow, jeg har fremdeles brukt _lite_ tid på dette :-) Om noen er intr. i å hjelpe til, så er det seff bare å shoute out!

Dere trenger ikke være volvoeiere for å hjelpe til seff og systemet kan selvsagt utvides med alle mulige dekkdimmensjoner, autocomplete og evnt. fancy effekter, men jeg vil egentlig holde det til "low bandwidth". Nå har det ingen serverkrav og jeg tror det funker i 90% av nettlesere.

God helg folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider