Gå til innhold

Operation fjerne steinsprut med rust ´slæsj´ riper

Ranger emnet

Magnalf

Anbefalte innlegg

Heihei!

Har med tiden kommet noen steinsprut på panser (og en på taket faktisk) på bilen, naturlig nok. Et par av dem er litt kraftige, så det har dratt med seg grunning og alt så det har kommet litt overflaterust nedi dem! Har lenge irritert meg over dem, og når i tillegg en full idiot sklei over panseret på bilen i helga og lagde noen bortoverriper med naglebeltet sitt (heldigvis ikke dramatisk, men alikevel), så tenkte jeg "OKå, nå må det oppshining til"

I tillegg har jeg noen stygge kraftige riper på bakfanger høyre side etter et lite møte med en snø/grushaug forrige vinter

DSC00142-1.jpg

Bilder av steinspruten kommer, må bare få vasket bilen først :) Men her er ett av de foran! Og selvfølgelig blir det før/etter bilder!

DSC00627.jpg

Har derfor tenkt å gå til attack på steinspruten og ripene, og i tillegg ta en skikkelig polering og har også lyst til å ta en lakkforsegling alà Meguiar`s Synthetic Sealant P21 etterpå for en fin finish :)

Som fremgangsmåte tenkte jeg at jeg skulle prøve å få lånt en punktsandblåser av en bekjent en dag nå, og få blåst reint rusta i steinspruten!

Deretter har jeg et "hemmelig våpen" mot dem both, nemlig denne:

DSC00629.jpg

:fingers:

Tenkte å legge forsiktig på litt av dette på de verste stedene/ripene, der det har gått ned i grunningen, samt på de verste steinsprutene! Deretter ta en skikkelig polering, kanskje lakkrens først noen steder (panser f.eks). Men jeg må vel kanskje vente en stund etter jeg har lagt på lakken, eller?

Poleringsjobben og forseglingea setter jeg nok bort til Meguiar`s forhandleren borti gata her, da jeg er litt redd for å gjøre feil :P Men hvis disse tingene er mulig å få kjøpt og gjøre selv uten store problemer så kunne det vært kult å prøvd, men da må jeg ha teskjeforklaring på hva jeg skal gjøre he he :D Jeg er totalt amatør og har bare polert med jallaprodukter som Turtle osv tidligere, men liker jo blanke ting jeg også!! :)

Hva mener dere om fremgangsmåten virker den grei? Kom med tips da :D

Slenger inn et bilde av nypolert bil før 17 mai jeg :P Måtte bare :D hehe

DSC00184.jpg

DSC00183.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider