Gå til innhold

hvordan få ordentlig lyd fra forsterker?

Ranger emnet

falla

Anbefalte innlegg

Hei..

Trenger litt hjelp her før jeg river av meg alt håret jeg ikke har,hehe..

Har montert noen annlegg i bil, helt vanlige med sub å forsterker osv... så har sånn passe styring på fremgansmåten, men har montert en brukt gammel forsterker midlertidig som jeg fikk frem til det blir mer penger i kassa til dyrere saker. Denne skal kjøres på 2 stk 360watts høytalere i hatthylla.. Så kommer problemet:: Det kommer bare urein bass slag fra de og veldig svakt vokal.. skjønner ikke om jeg har gjort noe galt eller om forsterkeren er ødelagt. den har ligget lenge. Det er en gammel ArizonaEagle 2 kannals forsterker,vet ikke styrken på den.. Håper noen kan hjelpe meg??? Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg svarte på eine inlegget som vart sletta. eg får vel svare ein gong til, sjølv om tobbelobb har svart nesten det same: Har du brukt subutgangen på spiller? Står LPF (lavpassfilteret) på på forsterkeren?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte en gang til :)

Nå ble jeg litt usikker,er ikke helt dreven tydeligvis, hva mener du med sub inng. på spilleren? på selve cd spilleren? sikkert ett dumt spørsmål men. har montert noen annlegg i tidligere biler og kun brukt signal kabler(rød&hvit)+rem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener med sub utgang slik jeg forstod det. Det er at du kan stille inn spilleren din til å tro at den driver en sub via linjeutgangene, da vil også spilleren ha en LPF funksjon, som gjør att det ikke blir noe stort annet enn bass i høytalerne dine.

Spiller har du ?

Hvis du enda ikke har sjekket; Sjekk om forsterkeren din står på LP, HP eller FULL. Den skal stå på FULL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei,supert... nå skjønte jeg litt mer..hehe. har en ganske ny pioneer spiller med usb. husker ikke type nr i hue. kan jo være det du skrev som er problemet. men skal bassen vrenge seg så fort? kan jo ik skru opp noe omtrent før man bare hører en "stygg" bass? takk:worshipnissan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 1, 2 eller 3 linjeutganger på cd-spilleren din.

Har du 3 linjeutganger, er dei f.eks front, rear og sub. Kobler du sub til forsterkeren, vil du kan få ut lavfrekvente frekvenser (bass) til forsterkeren.

Har du 1 eller 2 linjeutganger, kan det hende at du kan velge om eine utgangen skal sende eit signal med alle frekvenser eller kun lavfrekvent signal. Da må du inn i menyen og sjekke om lavpassfilteret står på.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider