Gå til innhold

Pocketbike: Forgassertrøbbel?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallo..

Jeg har en luftavkjølt pocketbike.

Har problemer med gassen, tipper det er forgasseren i og med det er samme symptomer som en kompis hadde, jeg får start på PB'en men når jeg gasser på så dreper jeg motoren.. Hva kan dette være, og hva må jeg gjøre?

 

(Beklager om dette er feil forum :))

Mvh Stian

________________________________

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kanskje den får for lite bensin jeg :) Såklart så kan du sjekke pluggen men er ikke sikkert den har fått så mye farge om du ikke har kjørt med den..Om pluggen er hvit får den for lite bensin.

 

Prøv å sett choken halveis på når du har fått start på den ;)

Får den for lite bensin bør den gå litt bedre med litt choke. Får den for mye så stopper den vel ganske kjapt.

 

Om jeg ikke tar helt feil så er det ingen justerbar blandingsskrue på forgasseren? Isåfall kan du kun stille på nåla. Flytt clipset på nåla oppover for å gi den mindre bensin, og nedover for å gi den mer(altså Clipset..selve nåla blir jo da flyttet "motsatt").

 

:)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plokk sund forgasseren og vaske den i bensin og sette den sammen igjen. garantert at den starter. skal ikke ha noe å si om fjærene i sentrifuga er gåen.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går nå, men ikke helt normalt vil jeg si..

På full gass dør den sakte ut, men på ca 90% gass går det supert.. Om jeg igjen reduserer ned til 80%, går den enda bedre..

Vanskelig og forklare, men dere skjønner sikkert hva jeg mener?

Hva kan dette være da?

Jeg har også klart og knekke den plastringen startsnora er festa i :(

Noen tips ang. dette? Hva kan jeg gjøre?

Noen bilder..

26052008171.jpg

26052008174.jpg

26052008177.jpg

26052008180.jpg

Mvh Stian

________________________________

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Om jeg ikke tar helt feil så er det ingen justerbar blandingsskrue på forgasseren? Isåfall kan du kun stille på nåla. Flytt clipset på nåla oppover for å gi den mindre bensin, og nedover for å gi den mer(altså Clipset..selve nåla blir jo da flyttet "motsatt").

 

:)

 

 

Riktig, og feil.

Jo lenger du skrur nåla innover, jo mer leaner du den :) altså gir den mindre bensin. Og gir den mer når du skrur nåla utover.

Det er ei nål på tomgang, og ei nål på høyere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, og feil.

Jo lenger du skrur nåla innover, jo mer leaner du den :) altså gir den mindre bensin. Og gir den mer når du skrur nåla utover.

Det er ei nål på tomgang, og ei nål på høyere turtall.

 

ok :) Var vel ca. dette jeg mente hehe :)

På min forgasser mener jeg på at det kun er en tomgangskrue som løfter forgasserstempelet som vanlig, og at jeg kun kan flytte nåla ved å flytte klipset som gjør at nåla henger fast i forgasserstempelet :)

Derfor blir det slik at om nåla skal ned(for mindre bensin) så må klipset opp :)

 

Men jeg har en billig utgave så er mulig min forgasser er en enkel versjon ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rens forgasseren en gang til for sikkerhets skyld. Når man løfter nåla oppover får motoren mer bensin, og når man senker den får motoren mindre bensin. Prøv å juster denne, eller bytt dyse. Sjekk også pluggen underveis. Kjør et par km mellom hver gang du justerer forgasseren. Har du ødelagt startfunksjonen kan det være du kan finne fram luftkompressoren og sjokke motoren i gang med mutteren som sitter på veiva. Evt kan også muligens drill tilpasset piper brukes.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bumper denne igjen!

Har endelig fått tak i delen jeg manglet. (Se post 10, den delen jeg ødela..)

Så i morgen fyrer jeg (forhåpentligvis) opp pocketbiken igjen!

Den har stått en stund nå.. Ute, men under tak.. Er blitt noe overflaterust, bla i skruer og bolter, og kjedet, men dette forsvinner vel fort. Bør jeg smøre kjedet? Funker sånn olje man bruker på sykkelkjedet?

Får håpe jeg får start i morgen :)

Mvh Stian

________________________________

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starter og går!

Men er ganske tungstarta, selv om den har stått i 5 min eller mindre.. Hvordan skal jeg stille inn/skru choke og bensintilførsel?

Har en "skru" jeg kan ta oppover, og nedover, og en plastikk-pin jeg kan vri loddrett eller vannrett.. Hvordan skal dette stå under starting? Og hvordan under kjøring? takker.

Mvh Stian

________________________________

- '99 Hyundai Coupè *Til salgs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår