Gå til innhold

Cosworthen min koker.. trenger hjelp

Cosworth20

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et skikkele problem me cosworthen min.

Jeg byttet topp-pakning pga den kokte veldi fort. kom bobler i vannet når jeg ga gass.. prøvte ud termostaten men den funka fint..

jeg byttet til Gr.A topp pakning.. overhalet toppen helt osv. satte det isammen og startet bilen.

det som er det rare er at den er helt lik :S begynner å koke fort enda.. går vel 5min så er den varm... når jeg gir gass ser jeg det bobler i overtrykks tanken..

Når jeg byttet topp pakning så kunne jeg ikke se noe spesielle feil me den gamle hel :S

Noen som har noen gode idee-er om hva det kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sprekk i blokka eller toppen desverre... Hvis det bobler skikkelig når du gasser, får du komptrykk i kjølevannet... hvis det er luft eller vannpumpe vil det ikke boble før det koker...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen ble planet å skikkele overhalet. det er heller ikke termostaten. var sjå ford igår å di målte om der kom eksos inn i vannet.. det gjor det ikke.. så blokken eller toppen er det ikke sprekker i..

det bobler ikke før den blir varm. så kommer den til et ponkt der den hiver ut vannet..

Har mistanker om det er radiatoren, men den er helt ny :S så har 0 peiling.. eller en lure slange så er tett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fant feilen.. den ble loftet skikkele. fikk vann overalt.. men kokte for d.. radiatoren ble ikke like varm så motoren.. tog opp den helt nye vannpumpa å den va gåen :S må ha vært produksjonsfeil, for hjule va ikke festet på noe som helst måde..

ingen spor. var ikke press pasning, eller kon eller hull osv..

rart.. har sendt den tilbake å skal få ny snart ;) då må det funka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...