elmundox Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Hei Jeg har akkurat kjøpt meg anlegg, har egentlig ikke så veldig peiling på anlegg, men tror det skal være bra. Fikk ei pakke på bilradio spesialisten for 4200,- helt ok anlegg. Anlegget funker fint, bortsett fra at når jeg starter bilen er det akkurat som anlegget får en turbo lyd. Jeg har lagd en skisse i paint hvordan jeg har trukket kablene. Er ei ganske dårlig skisse, men den skal nok funke. Noen som har peiling på hva som kan være galt og hva jeg burde gjøre for å få vekke denne lyden? Jordinga burde være god nok Jeg har ikke kabelsko til forsterkeren Har mercedes 200, 1986 modell. Skisse av kabler (forsterkeren er skrudd fast bak på kickeren) Takk for svar mvh, elmundox Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tic`n Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Har du signalkabel og strømkabel liggende ved siden av hverandre? Har hatt dette problem før, å da jeg fikk disse kablene unna hverandre så mye som mulig(hver sin side av bilen) ble ihvertfall min "turbolyd" borte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Kan også være nok at de krysser hverandre ved forsterkeren om det er dårlig skjerming på signalkablene. Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Nr. 1 Legg +kabel og remote på samme side av bilen. Nr. 2 Kjøp deg godt skjermede phonokabler som legges på motsatt side av bilen edit: Ikke strekk jordingskabel fra batteri og bak, for jording er det nok av i bagasjerommet :) Håper det hjelper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Må remote fraskilles strømkabel også? Trodde det bare gjaldt signalkabel. Og hva med høytalerkabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavvi Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Her har du glemt det viktigste. Spilleren og forsterkeren må jordes på samme punkt i bilen. Er forterkeren jordet i bagasjerommet, skal spilleren jordes der også. Legg en 4mm2 kabel fra spillerens jording bak til punktet der forsterkeren er jordet. Sånn da er problemet løst. NB!!!! Jordingen må være skikkelig, spesielt hvis du har kjøpt deg en Pioneerspiller. Er ikke jordingen god nok, vil du brenne phonoutgangene på spilleren. Det gir den samme ulyden som du har nå. Siter Ford Fiesta ST 150 -08 Frozen Wite Ford S-MAX Titanium S 2,2 TDCI 175hk -09 Panther Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders187 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Her har du glemt det viktigste.Spilleren og forsterkeren må jordes på samme punkt i bilen. Er forterkeren jordet i bagasjerommet, skal spilleren jordes der også. Legg en 4mm2 kabel fra spillerens jording bak til punktet der forsterkeren er jordet. Sånn da er problemet løst. NB!!!! Jordingen må være skikkelig, spesielt hvis du har kjøpt deg en Pioneerspiller. Er ikke jordingen god nok, vil du brenne phonoutgangene på spilleren. Det gir den samme ulyden som du har nå. Jeg har prøvd med både felles jordingspunkt i bagasjerommet og med det originale jordingspunktet som er i bilen fra før av. Kan ikke si jeg merket noen forskjell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Med dette vil jo jordingskabelen være over 3 meter, og det er jo aldri gull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Her har du glemt det viktigste.Spilleren og forsterkeren må jordes på samme punkt i bilen. Er forterkeren jordet i bagasjerommet, skal spilleren jordes der også. Legg en 4mm2 kabel fra spillerens jording bak til punktet der forsterkeren er jordet. Sånn da er problemet løst. NB!!!! Jordingen må være skikkelig, spesielt hvis du har kjøpt deg en Pioneerspiller. Er ikke jordingen god nok, vil du brenne phonoutgangene på spilleren. Det gir den samme ulyden som du har nå. Tullpriek! Jorde spilleren i nærmeste karosseridel eller torpedoveggen. Noen ganger må en prøve seg frem til rette jordingspunkt for å finne det best egnede! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ja__9 Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 puss godt av jordingspunktet til forsterkeren din :) Remote ledning skal ligge på samme side som +ledning :) Prøv å koble ut phonokablene dine og skru opp gain på fullt, sjekk om samme lyden er der enda, hvis den forsvinner er det phonokablene som må legges på en annn plass. Du kan legge phonokabel over setene for å sjekke om støyen forsvinner. Det som skjer når det kommer støy er at alle ledninger i bilen har ett lite magnetfelt rundt seg som påvirker hverandre (rett meg om jeg tar feil) PS!! Husk å ALLTID koble fra batteri når du kobler, ellers kan alt bli en kjip opplevelse, spesielt hvis du har en 10 farad kondensator i tillegg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg