mathen Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 jeg har JBL GTO1204BP bassern og JBL GTO-504 forsterkeren. jeg sliter med at bassen skrur seg av når jeg spiller høyt. det virker ikke som om bassern sliter eller at lyden vrenger seg. virker nesten som om at forsterkeren ikke orker mer. kan det være tilfelle? =S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poorbass Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Høres ut som om det kan dreie seg om dårlig jording. Sjekk at du har god forbindelse fra forsterkeren til karosseriet, og tilsvarende god forbindelse fra batteriet til karosseriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathen Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 sjekka jordinga for litt siden og den var visst helt fin.. men lurer litt på strøm ledningen min.. har trukket den under bilen.. kanskje ikke den mest heldige plasseringa =P men var så mye stress å trekke den inn i bilen =P men men... kanskje jeg bare burde ta med tiden og trekke ny inn i bilen? =S lurte på med kondensator? ville det ha hjulpet litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Hvor tykk strømledning/jordledning bruker du? Høres ut som den trekker mere strøm enn som du får levert gjennom kablene. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poorbass Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Nei, jeg tror ikke det skal være noe behov for kondensator til denne vesle forsterkeren. Hvordan er den koblet til elementene? Hvilke strømkabler bruker du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathen Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Strömkabel 5m, Ø 8mm2. Jordkabel 1m, Ø 8mm2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mathen Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 den er brokoblet, hvis det var det du lurte på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poorbass Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 den er brokoblet, hvis det var det du lurte på? Hvor mange kanaler er brokoblet? Denne forsterkeren er vel bare stabil ned til 2 ohm. Dersom du brokobler to kanaler er den stabil på 4 ohm. For lav impedans kan også gjøre at forsterkeren går i protect/slår seg av. Jeg ville kanskje vurdert å legge opp 21 mm^2 kabel uten at det strengt tatt skal være nødvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 kan være som hos meg, Volten på kondensatoren viser at den faller helt ned til 10v når jeg drar på :(.. nytt batteri er planen her. Dynamoen er helt fin :). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg