Gå til innhold

Få godkjent bil med masse hest

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Hadde vel mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en 142 og mekke på, hive i motor og litt sånt, og så viser det seg at det er 180 hest som er maks. Litt kjipern, ettersom jeg hadde håpet på 3-400.. Er det da fullstendig umulig å få den godkjent, eller kreves det bare syk ombygging? Vegvesenet var veldig uklar på dette.. :shake

 

Hvilken annen bil kan jeg gå for i stedet, om dette ikke blir noe av? Hadde i grunnen en visjon om å få rundt 400 gamp, men bilen må jo kunne takle det, for jeg vil jo ha det godkjent..

 

Edit: må være bakhjuls- eller firehjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på søknaden min i går angående godkjenning av B21ET i min Volvo 142. Jeg skrev i søknaden att bilen hadde den største bremsekraftforsterkeren fra 240, ventilerte bremser foran fra 240 og 240 bakaksel blant annet.

 

Får ikke godkjent med mer enn 180hk uansett, ser det ut til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi volvo ikke garanterer at den klarer mer. Skal du ha mange hk i en bil lønner det seg å finne en som har blitt levert med det i europa.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg har null peiling på Volvo, men om det er turbomotor så kan du jo bare skru ned trykket når du skal vise den?

 

også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen.

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen.

 

Hæres ut som worst case scenario det der, men for all del... Skal man trimme ulovlig så bør man holde seg på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også krasjer du da for eksempel. du havner på sykehus og kan ikke dra tilbake for å justere trykk. så finner forsikringa det ut og du får 0kr igjen.

 

 

You play, you pay :)

Sånn er livet

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at jeg har null peiling på Volvo, men om det er turbomotor så kan du jo bare skru ned trykket når du skal vise den?

 

Mener å huske det er nye regler som sier at trykket skal være justert til maks?? Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår