Gå til innhold

MA Audio HK401SX, noen med erfaring?

Ranger emnet

Phantera

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg MA Audio HK401SX,brukt på nettet, og har nå overnevnte forsterker liggende på posten.

Jeg skal bruke den på to JBL med dobble spoler på 2ohm, og kobble paralell,og o,5 ohm til forsterkeren.

MA en er på 1800watt RMS o,5 ohm.

Er det noen som har erfaring med denne forsterkeren?

God lyd? Bra trykk? Driver den greit 2 tolvtommere?

Har en SoundMagus 1502 i fra før, og planen var å kjøpe en til, men det er tomt over hele linja, så derfor tenkte jeg at dette også kunne funke bra.?.?

Panthera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop kjøpt meg MA Audio HK401SX,brukt på nettet, og har nå overnevnte forsterker liggende på posten.

Jeg skal bruke den på to JBL med dobble spoler på 2ohm, og kobble paralell,og o,5 ohm til forsterkeren.

MA en er på 1800watt RMS o,5 ohm.

Er det noen som har erfaring med denne forsterkeren?

God lyd? Bra trykk? Driver den greit 2 tolvtommere?

Har en SoundMagus 1502 i fra før, og planen var å kjøpe en til, men det er tomt over hele linja, så derfor tenkte jeg at dette også kunne funke bra.?.?

heisann...har 2 monoblocker av samme typen.. er dritfornøgd...nå kjører jeg hver monoblock på hver sub 2x12" hadde kunn 1 monoblock på 2 stk 12"subber før eg fikk en til monoblock og det spiller som faen...selv om eg bare kjørte dem i 1200W rms i 1ohm

nå kjører eg bare 650rms på hver stygge sony explod med 2x4ohm spoler... og spiller som fan faktisk...gler meg bare når eg får nye ma audio subbene min hk12x2 og blir kjørt 1200rms til hver sub

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Einart.

Hyggeligt å høre at det er en brukbar forsterker.

Jeg også skal prøve med en først, for å få testet lyden, og hvis den er til min smak,og den driver mine to JBL med tilfredstillende kraft, så holder det, hvis jeg savner trykk, så prøver jeg også med en til.

Ser du kjører SEAS og Phoenix Gold, og det gjør jeg også.

Seas Lotus Performance og Phoenix Gold xenon 200.2

Jeg er veldig godt fornøyd med den kombinasjonen. Rein og klar lyd, uten noe bruk av farving med bass/diskant/loudness, så spiller det skikkelig bra.

Hvilke modeller har du?

Panthera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en sånn monoblock skal nok klare å blæse godt i subbene hehe:P følgte det med sånn bassremote til din? når eg kjøpte min nye for 4000kr følgte det med en ..men den brukte monoblocka eg kjøpte følgte det ikke med..så begge forsterkerene står på full på gain så bare stiller ned bassen litt på cdspilleren...

ang seas så har eg bare to stk 5" som eg skal ha i dørene fremme..liker seas, ang phoenix gold har eg en 15bånds equalizer eg kjøpte med en kompis..hehe men husker ikke vilken modeller akkurat nå:S

hvor kraftige rms og peak det er på hver sub foresten? eg har bare sprengt subber med min forsterker hehehe..som har hatt 2x2ohm spoler og for liten rms,men da spilte eg en og en sub i en enkel kasse før,, var noen power acoustic FUBR subber på 800rms og 1500peak trur eg,

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse monoblockene er brukt til db drag, så vet ikke kossn det er å kjøre 2 subber med 2x2ohm i 0.5ohm på monoblocka lenge liksom...mulig dette berre funker best i små mengder med basstrykk,,men har ikke testa mine i 0.5ohm enda..har bare hørt dette av en bilsterio fyr for en god stund tilbake... og husk at forsterkerene er strømkrevne hehe

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einart: du bør nok skru ned gainen din, hvis ikke har du snart svidde elementer..

hehe, er faktisk overaska at disse elementene som jeg har nå som jeg kjører 650rms på hver sub, som er sony explod 400rms og 1400peak tåler dette hehe..har sett spolen inni elementene og den ser kansje solid ut...men uansett skal jeg bytte ut disse stygge elementene snart igjen:P spolen er vell 3" eller 2,5" på disse elementene..hmmmm..men men.. hadde ikke gjort så forferdli mye om disse elementene sku ryke..er bare at det er litt kjipt uten sub og men...pytt pytt...funker bra enda.

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke snakk om hva de tåler.. er snakk om at på FULT gain så sender nok ampen din ut ganske firkanta signaler.. noe som resulterer i brent spole..

åja det du mente...hmm.. er det bedre å ha full bassboost heller da tror du? aldri hatt bassboosten på fullt vertfall...men tja kansje eg bør skru litt tilbake gainen litt,spiller jo sikkert like greit fordi? eller ka mener du?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% gain og null bassboost..

tja jeg kan jo prøve det og se kordan det blir;)

sender den ut firkanta signaler hele tia på full gain selv om jeg spiller lavt fks? spiller bare på full guffe i små mengder bare..blir litt for travelt med for mye trøkk og..

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender den ut firkanta signaler hele tia på full gain selv om jeg spiller lavt fks?

JA!!! (du skal aldri ha på maks volum på forsterker eller spiller, da er vanligvis ikkje signalet akkurat støyfritt!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! (du skal aldri ha på maks volum på forsterker eller spiller, da er vanligvis ikkje signalet akkurat støyfritt!)

bra dokk seie frå,men hmm er ikke forsterkere lagd for å tåle max gain fks då? har aldri hatt noke problem med signal eller lyden vertfall på full guffe men... tenkte eg sku prøve å stille likt på begge monoblockene i dag og teste litt ut:)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider