Gå til innhold

MA Audio HK401SX, noen med erfaring?

Ranger emnet

Phantera

Anbefalte innlegg

Har nå fått testet HK401SX blokka, og må si meg godt fornøyd.

Einart:ja det fulgte med fjernkontroll,og masse MA Audio stæsj (klistremerker,skilt,hansker).

Jeg bruker gain på ca kl 14,og det sammen med

Phoenix Gold Xenon 200.2 til høytalerene, og da har jeg masse guffe til subbene.

Lyden i HK401SX, sammenlignet med SoundMagus X1502, som jeg har i fra før, er litt forskjellig.

Jeg kobler nå paralell, og tidligere på SM blokka koblet jeg serie/paralell.

Lydtrykket i di to forsterkerene, er ikke så forskjellig.

Litt mere guffe i SM blokka, men det er vel fordi den er klasse D, mot HK401SX blokka som er klasse AB og dermed ikke så effektiv.

Men lydkvaliteten er det større forskjell på.

Jeg var ganske godt fornøyd med SM blokka,da den har levert pen lydkvalitet, med tørr stram

bass, sammen med mine JBL P1222 i trykkammer.

Men HK401SX er nok en god del bedre, da den er mere detaljert, og gir nytt liv til mange av mine gammle skiver, ved at den tar fram lyddetaljer jeg har gått glipp av tidligere.

Dette både når jeg spiller lavt, og når jeg guffer.

Bassen er også stram og fin, og forsterkeren har veldig god kontroll,og roter ikke til lyden, selv om jeg drar på temmelig mye.

Den har ingen problemer med å drive mine to subber til det fulle, så Einart du hadde rett i at den leverer bra med kraft.

Den er også veldig tørst på strøm, og bruker en god del mere en SM blokka.

I det store og hele, så mener jeg at MA Audio HK401Sx er en overaskende god forsterker, da den er billig i innkjøp, og gir fin lyd.

Men krever mye strøm, og da mener jeg mye.

Panthera

Lenke til kommentar
Del på andre sider