Slaraffenmann Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Driver å renoverer caliperne på gamle audien min. (92 modell 2,0e). Har nå demontert begge caliperene sånn halvveis (tatt ut stempelet). Spørsmålet er da hva som er vanlig når man skrur ut disse stemplene. Antar at det skal stå innvendige gjenger igjen inne i selve stempelet. Det gjorde det på caliper nr.1. På den andre løsnet på en måte hele innmaten i stempelet. Altså den "hylsen" som gjengene sitter på. Hylsen ble stående igjen inne på gjengetappen som sitter fast i bunn av cylinderen på selve caliperern. Ser ikke ut til å noe er ødelagt eller noe sånt. Ser ut til å være mulig å bare presse hylsen med gjenger tilbake inn i stempelet. Skal denne delen være løs? Er det vanlig å ta denne løs og rengjøre ved renovering av calipere? Ellers lurer jeg på om jeg skal demontere det som har med håndbrekket å gjøre også. På den ene har jeg ikke noe valg.Er den som er sakens kjerne. Sitter dønn fast. Men skal jeg gidde å demontere og bytte pakninger på den andre caliperen også når jeg først har det fra hverandre? Denne fungerer helt fint, men måtte uansett demonteres for å få ny støvbeskytter på stempelet. Har forstått det sånn at dette kan være vanskelig å få til. I følge haynes så er det ikke mulig i det hele tatt, men vet at det er feil. Jeg får demontere den som ikke virker så får jeg ta en ny vurdering etter jeg vet hvor lett eller vanskelig dette er. Ellers noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slaraffenmann Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Da er jobben gjort. Var en del rust på ene stempelet så det spørs om det vil holde tett. Fikk pusset rusten vekk, men der er igjen et lite nedsenk i stempelet. Håper det holder tett likevel. Ellers må jeg si at det var en helt grei jobb dette. Demonterte også håndbrekkmekanismen og byttet pakninger her. At haynes mener det ikke er mulig å gjøre har jeg liten forståelse for. Rep.sett fikk jeg for øvrig kjøpt på mekonomen. Så i morgen blir det nok montering og testing. Krysser fingrene for at alt er tett. Men frykter at jeg må kjøpe nye calipere. Bør vel bytte begge i så fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.