Gå til innhold

Quattro systemet på A4 (95-01)

Ranger emnet


88modell

Anbefalte innlegg

Leste en tråd på vacn der noen sa 500hk på hjula var vel det Quattron på B5 klarte greit.

Det er jo godt i overkant av 500 i motor så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det ;)

 

Clutch holder ikke til særlig mer enn chip (ca 310nm) så den må byttes, svinghjul burde sveises til enkeltmasse eller byttes ved uttak av store krefter.

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke satsa på og 'shimse' om systemet.

Fordelingen er 50-50 på disse modellene.

 

Skal du bevege deg over 400hk så bør du bynne og tenke på forsterkning av drivverk, girkasse og fordelingskasse.

 

Clutch'n vet jeg egentlig ikke da jeg aldri har kjørt høyere effekt på orginale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okidoki, men poenget mitt var at ved å bytte disse skivene vil bilen oppføre seg mer som en RWD i svinger.

 

Ser dem holder på å styrer med dette borti statene.

 

Har du noe info om dette eller, høres jo litt intresant ut?

 

I tillegg er det jo midtdiffen som står for fordeling av effekt på disse bilene, så forstår ikke helt hvordan modding av en åpen bakdiff skal gjøre noe forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe info om dette eller, høres jo litt intresant ut?

 

I tillegg er det jo midtdiffen som står for fordeling av effekt på disse bilene, så forstår ikke helt hvordan modding av en åpen bakdiff skal gjøre noe forskjell.

Okey, var ikke bakdiff, men senterdiffen de modda. Sier hvor mye jeg kan om sånt :P

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=206325

og guide her:

http://audizine.com/forum/showthread.php?t=199202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, var ikke bakdiff, men senterdiffen de modda. Sier hvor mye jeg kan om sånt :P

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=206325

og guide her:

http://audizine.com/forum/showthread.php?t=199202

 

Modifiserer mellomdiffen til å tillatte 20/80-forhold ja, mot max 33/66 som er orginalt. Dette gjelder andre veien også forsåvodt, 80/20. Greit å få med seg fakta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om 500 hk ihvertfall. Takk for svar.

 

Glemte helt topic i denne tråden her.

Er ingen fordelingkasse på disse bilene, men ei vanlig Quattrokasse med åpen diff foran, torsen mellomdiff og nok en åpen diff bak.

 

Torsendiffen er som kjent variabel, de to andre har EDL og bremser etter behov.

 

Er momentet som dreper clutchen din, men den holder til rundt 200hk. Resten av drivlinja er vel antageligvis noe av det siste som ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår