Gå til innhold

Audi A4 med sliten og dårlig lakk, hva bør gjøres?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, har en -98 modell A4 type blå som har ganske sliten lakk.

Den har masse småriper, kjenner de ikke med fingrene eller noe men de er der hehe, vet ikke hva de kalles.

Har polert litt før, men kjenner ikke til fag-uttrykkene som dere bruker her inne..

Hva bør brukes for og få denne til og bli bra?

Skal selge bilen nå og vil ha den litt penere så den kan bli solgt..

Har poleringsmaskin, men hva slaks puter bør brukes til det forsjellige?

Har tilgang til det meste av Autoglym og 3M produkter på jobb, er det noe og bruke?

Evnt hva slaks produkter?

Ser ikke at jeg skal handle kjemi for 2000kr akkurat da menmen...

Takker for råd og innspill og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå farge som ikkej er matallic blir fort slitt på grunn av sola slik som med den røde fargen og det beste tipset eg har til deg er å pusse ned bilen med sandpapir og lakkere om igjen. om du gjer det sjølv så blir det ikkje så dyrt men 2000 må du rekne med på grunn a lakken og klarlakken. ellers så har eg eit anna tips og det er då å polere bilen med eit middel som ein får kjøpt men eg veit desverre ikkje ka det produktet heiter, eg er ikkje så proff innen for det du spør om men kan ein del.

Så eg berre seier lykke til og håper du får fikse det eller så får du berre følge nokon andre sine råd her inne om det kommer fleire då kem veit.

Men A4 er ein flott bil og fortjener god behandling og vedlikehold

Lykke til!

:hailvw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den skal lakkeres om så er ikke det noe problem da jeg jobber på Møller og kan oppretting og slikt..

Men ser ikke at jeg gidder og bruke SÅ lang tid og såpass mye penger på en bil som skal selges, får ikke noe spess for bilen uansett da den har en km.stand på 270k så vil bare gjøre det enklest mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heile helga for meg, panseret lakkerer jeg i morgen så alt annet blir tatt..

Det er som sakt mest riper som en ikke kjenner med neggelen eller fingrene så de kan vel fjernes, mye av de i såfall..

Den hvite typen Rubbing 3M har, bør den brukes mye? Har hørt den er rimelig sterk og heftig så bør brukes minimalt..

Hva bør brukes etter den er rubba og lakkrensa og alt det der for og oppnå en bra glans?

Hørte snakk i at jeg kan prøve Interflon Wax med teflon som vi har og på jobb, som brukes for hånd, som siste finish men..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider