Gå til innhold

kjølevifte radiator 1.7TD

Ranger emnet

2.0iOpel

Anbefalte innlegg

Har problemer med at kjølevifta ikke slår inn ved høy temp på bilen. Jeg har sjekka vifta og satt strøm på den, den virker, men får ikke strøm ellers...

Noen som kjenner til om hvike rele som styrer dette, med tanke på giveren i bunn av radiator?

Andre meninger om feilsøking?

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med at kjølevifta ikke slår inn ved høy temp på bilen. Jeg har sjekka vifta og satt strøm på den, den virker, men får ikke strøm ellers...

Noen som kjenner til om hvike rele som styrer dette, med tanke på giveren i bunn av radiator?

Andre meninger om feilsøking?

Jeg har akkurat det samme problemet som deg. Når bilen står stillestående øker temperaturen mye. Liker ikke dette. Men jeg heller vet ikke hva som er feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relet sitter i boksen fremfor batteri, rele numer 3, et svart rele nærest selve vifta (sitter to svarte rele i den boksen).

Såvidt jeg vet virker dette kun på vifta på baksiden (nærmest motoren), da den fremme er til AC-radiator.

Jeg bestilte på http://www.opel-deler.no det kom i posten etter 2-3 dager, helt knall.

-Alt er til salg...-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

relet sitter i boksen fremfor batteri, rele numer 3, et svart rele nærest selve vifta (sitter to svarte rele i den boksen).

Såvidt jeg vet virker dette kun på vifta på baksiden (nærmest motoren), da den fremme er til AC-radiator.

Jeg bestilte på http://www.opel-deler.no det kom i posten etter 2-3 dager, helt knall.

Ok. Takker..På bilen min er det ikke AC. Likevel sitter det en vifte forran radiatoren. En såkalt trykkende vifte... Skal ta en titt på dette releet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider