Gå til innhold

Wastegate

Ranger emnet


245-tic

Anbefalte innlegg

når det er to nippler på wastegaten, hvordan skal det kobles da? har satt slangen fra kompressorhuset på den fremste nippelen, men da får jeg ikke mer enn 0,6 bar i trykk.. hjelper ikke å justere staget. er intern wastegate det er snakk om. noen som vet??

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den andra står bare åpen.. den bakerste. er en t3/4 turbo.

er todelt wastegate-klokke på en måte, to nippler etter hverandre.

kansje det skal en justeringsventil på den andre nippelen? men det er jo justerbart stag. til å begynne med hadde jeg slangen fra kompressorhuset på den innerste nippelen, men da fikk jeg så mye trykk jeg ville og fikk ikke justert ned.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal bruke uttaket som er nermest staget på wastegaten, den andre skal være "plombert"

 

kalles jo for dualport dem der, men det trengs bare og bruke 1 av dem.

når det gjelder ladetrykk så er det jo et vist grunntrykk på fjæra i wastegate klokka fra før og :)

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår