Gå til innhold

Vil dette fungere "turbokonvertering" b230f

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

så du har en luftmasse måler???? ikke bare MAP-sensor og luft temp???.... finn ut åssen innsprut du har ???.. hadde vært kurratn å fått bygga om te MAP-sensor, hvis det er mulig

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for da slepper du problem med at masse målerne blir full av dritt og møkk...så bilen bruker mere bensin... og det mange har problem med ved montering av dumpventil...at bilen får for mye bensin etter at det er sluppet luft.....desutten er det mere nøyaktig

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at et oppsett med mapsensor vil være tregere til å reagere ved forandringer enn et system med massemåler. Dessuten slipper du de problemene du skisserer ved å gjøre noe med luftfiltreringen din og å kjøre uten dumpventil (evt. resirkulerende dumpventil).

 

Hvordan vil en mapsensor gi mer nøyaktige resultater (når den ligger å føler på trykket i innsuget via en vakumslange), kontra en massemåler som måler tettheten til lufta samtidig som den passerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok regina han har ja..740 i 1992 hadde som regel regina. LH 2.4 ble prioritert til 940...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og regina er kva for nokke? :) hehe, ditta her er heilt nytt for meg. èr vell ikkje en luft massemåler eg har, men en luft tempratur dings. skall ta nåkken bilder etter på..

 

Regina er ett fransk innsprut-system... husker ikke heeelt hvordan den lmm'en til regina funker, men det skal være et spjeld som flytter seg ettersom luft passerer trur jeg.

Ubrukbar til turbo-bruk... og et merkelig system. Coil'en sitter på VENSTRE støtdempertårn på regina-systemer også... pga annet tennings-system :)

 

Med andre ord...ikke en bil du bygger turbo på! Må jo bytte halve ledningsnettet i bilen..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert ett bra sprut, men du må kunne mappe det. Det er HER det skiller mellom "svänsk-tilverkad" og feks Autronic etz... fordi det er så himla mange flere som kan mappe autronic enn ukjente merker :)

 

SElvsagt kan du sette deg ned å lære deg alt fra a til å med him-koken til SPM... men ikke alle som har tålmodigheten og kunnskapene til det ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bedre å bruke tenninga fra LH 2.4... svinghjulsføleren er va 1/5 av prisen til LH 2.2's hallgiver når den ryker... og det burde ABSOLUTT telle i ett økonomi-prosjekt.

 

MEn fra spøk til alvor, så kommer vel MS med tennings-styring... du trenger bare to coiler, så kan du kjøre waste-spark :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det bedre å bruke tenninga fra LH 2.4... svinghjulsføleren er va 1/5 av prisen til LH 2.2's hallgiver når den ryker... og det burde ABSOLUTT telle i ett økonomi-prosjekt.

 

MEn fra spøk til alvor, så kommer vel MS med tennings-styring... du trenger bare to coiler, så kan du kjøre waste-spark :)

 

va svinghjuls gjiveren eg ville unngå. :P

har ett b21 svinghjul med forsterka clytch og forsterka trykk plate, synn den ligg og støva ned.. :P

 

må bli hallgjivern, eller tiggehjul på reimhjulet.

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg for en kompis her:vil det fungere å ha på ein 531 topp å montere turboen fra en b230

et på en B230f ? ladde med ca 0,5?

 

jeg kjører med orginal b230f motor med chippa lh 2,4 og 530 topp å t-kam å en koppi t04/t03 turbo å 1kg trykk, funke som fan, har kjørt hardt å læng med det, å det fungere som et bra budgett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
jeg kjører med orginal b230f motor med chippa lh 2,4 og 530 topp å t-kam å en koppi t04/t03 turbo å 1kg trykk, funke som fan, har kjørt hardt å læng med det, å det fungere som et bra budgett alternativ.

 

hvor mange hester fikk du ut av denna løsninga? og har du satt inn original intercooler fra 940? - va det mye arbeid? regner med du er en av de heldige med diger garasje/verksted og en alternativ bil å kjøre med imens du drev med mekkinga:P

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår