Gå til innhold

Min Ford Escort MK2. Volvokonvertering..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Eneste jeg finner om Bilcross-teknisk ang dempere og hjuloppheng, er dette:

 

2.2. Hjuloppheng, fjæring

Fritt.

Dersom stag til ”four-link” bygges inn i kupeen, skal disse dekkes med en tunnel av plate med minst samme tykkelse og kvalitet som bilens originale gulvplate. Fester for ”four-link stag” får være maks. 200 mm over original gulvplate. (Gulv/sentrum på stagbolten)

 

2.3. Støtdempere

Fritt.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta bilder av ombygginga di du, og send en mail til NBF.. Jævli kjedelig å bygge bil som helt uventa mister lisensen midt i sessongen pga en overivrig teknisk dommer.. Var det som skjedde med 142'n jeg nevnte tidligere her, for jeg har da sett den bilen på løp tidligere i år.. Helt på trynet att de ikke kan skrive de reglene som skal følges litt nøyere i boka! I regelbøkene for mange år siden sto det forbudet der nedskrevet visstnok, men etter att den skrifta der ble borta fra boka, så gikk jo folk ut ifra att sålenge støtdempere er fritt, så er det fritt.. Hoff a meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akslingen måtte bli stående såpass langt bak pga festing til diverse stag, dempere osv.. Planen var å få den 5-10cm lengre frem. Mulig det blir justerbare stag da.

 

Skal få sjekka opp detta med demperene, men jeg kan ikke skjønne problemet med det.. Er sterkere enn orginalt, bedre vinkel på selve demperen..

 

 

Om alt går etter planen skal bilen være ferdig om ca en mnd.. :)

 

Er ikke turbomotor nei. 140-150hk volvo b21A :) Er bare eksosmanifolden som er fra en turbomotor, da jeg kjørte turbo på denne motoren da den stod i gatebilen min.. Manifolden blir bytta. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår