Gå til innhold

MB c180 div.. :p

k3nneth

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg har nå da rett og slett ihjelkjørt min c180 94mod.

Nå da den gjerne vil inn på Ny eu-godkjenning er det noen mangler som MÅ rettes og noen som burde rettes.

Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg og finne uorginale/billige deler til denne bilen.

En stor takk til de som gidder:)

Jeg trenger følgende (på billigst mulig måte):

-Hovedlykter/Glass(Gjerne klare/angle eye's etc, Noe billig RÆL som går igjennom eu-kontrollen)

-Hvite blink begge sider.

-Øvreopphengkule V.side foran...

-Indre foringer i begge bærebruer. Noe drit å bytte.=(

På forhånd takk =)

:thanks

Bilen svette også endel olje det har den gjort siden rundt 98.... vask og skrubb:p

Også kommer vi til den "dyrere" Delen - de siste 2 årene har jeg kjørt rundt med "3 trinns manuell kasse" (altså 1,2 og 5 gir)

da 3gir takket for seg en stund etter jeg overtok bilen - deretter har 4gir begynt å hoppe ut(sånn som 3 gjorde i begynnelsen)

Trenger da en ny girkasse. Noen som har peiling på hvor bortsett på disse bilopphugger databasene - synes 6-7000 er drøyt for ei girkasse som har sittet i en bil som har hilst på lyktestolper etc. Spesiellt siden man kan brukt girkasser fra gamle 190'er med mindre modifikasjoner(sannsynligvis ikke anbefalt).

Sist men ikke minst - Har noen "styling" fangere liggende og slenge som de ikke fikk brukt som de selger selvfølgelig da igjen billig da restene av mine støtfangere ikke er noe pent syn.

Delebiler er også velkommene.

PS. Jeg vet at mercedes er dyrt å fikse. Samtidig som at bilen har gått 300 000(snart) 100 000 av disse med defekt girkasse, Dog Motoren er like fin som ny.

På forhånd takk alle sammen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal du ha noe billig til mercedes så må du nok innom en bilopphugger da alt annet er dyrt.

Det er klart du nok kan dra på biltema,men det anbefales ikke.

Vil anbefale deg Mekonomen som selger sånn ok kvalitet,eller så har vi Auto-trio i oslo. Auto-trio sitter med det meste av slite deler på lager.

Når det gjelder girkassa di vil jeg nok anbefale deg å kjøpe på huggeren ellers så blir det en dyyyrt.

Indre foringer på nedre bærepro foran må du bruke en sånn spesielt pressverktøy for å få på plass.

Du kan kjøpe foringa billig på Mekonomen og ta av bære bruene og dra på ett merceds verksted eller lign. og spørre om de vil skifte dem for en billig penge. husk bare nye bolter til bærebrua da de andre nok er helt opprustet.

Øvre opphengskule får du ikke kjøpt løst da den er endel av øvre bærebro,så da må du kjøpe hele øvre bærebro. Koster ikke allverdens.http://stjerneservice.no/catalog/ er en ok side du kan sjekke priser på litt slitedeler. Husk din bil har type betegnelse W202,så da er det bare å lete etter det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider