Gå til innhold

kondens

Ranger emnet


turbo102

Anbefalte innlegg

Den e oppborra, og ja dt e ikke mye mellom væggan!

 

Hør her, for å borre opp en Audi 2,5L V6 til 4,5L må du øke borringa med 17-18mm, dvs at om det i det hele tatt skulle være mulig måtte motoren orginalt hatt nærmere 3 cm gods mellom sylindrene, sylinderveggene ellers måtte også vært minimum 15 mm tykke (da ville det vært igjen ca 6mm etter borringa)

 

Om du har en 5 sylindra motor vil tallene bli enda værre.

 

De fleste bilprodusenter anbefaler ikke borring med mer enn 1mm over standard, og absolutt max er vanligvis ca 2-2,5mm og krever da spesial lagede stempler, gevinsten er dog skjelden mer enn optill et par hundre ccm og motoren er skjelden særlig holdbar etter noe slikt.

 

Så om du skal juge på deg motor, vil jeg nok anbefale deg å finne på noe som er litt sannsynlig :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår