Gå til innhold

Fra MegaSquirt til gasser

Ranger emnet


Gremlin

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holdt på med et prosjekt for 2år siden, som bare har stått siden det.

Jeg ble helt demotivert av å ikke få bilen til å gå bra med MS, så jeg dreit i hele greia. Nå er jeg klar for å få bilen til å gå igjen, men vurderer sterkt å bare gå for gasser(e).

 

Har en trykksatt r-sport gasser liggende med innsug som jeg vurderer å sette på bare for å få bilen til å gå.

 

Noen anbefallinger om hva jeg kan gjøre? Kjøpe en dyr weber gasser? Få tak i grenrør for dobble originalgassere å trykksette disse? Bruke masse penger på å få noen til å se på MegaSquirten?

 

 

Specs:

B21et blokk

531 topp

940 grenrør

Turbo fra V70 T5 (mitsu T3)

Original volvo intercooler

etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sier ikke det. Bruker gammel 23ET selv jeg da! Men det er nok bedre økonomisk sett å bytte ut dette oppsettet med en FT.

 

Jeg hadde aldrig puttet noe steinalder greier nedi min 240 om jeg skulle gjort det igjen. B230FT/FK fra 95mod--> er jo rett og slett en skjefs motor!

 

93'-> mener du vel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, lh 2.4 er jo å foretrekke hvis man skal kjøre orginalt. kjører fk-blokk selv med 531 og motronic.. skulle gjerne hatt lh men

 

Har du Motronic på FK? Jetronic du mener kanskje? B21ET er kongeblokk det, men litt mer dill å få sprut på da (uten om k-jet). Jeg syns du skal gå for hjelp til MS eller kjøpe deg en FK blokk og selge B21ET!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går for en B230FT, hva må jeg passe på å få med av ledningsnett og bokser osv? Hvor mye jobb er det å få inn dette ledningsnettet og få alt til å spille perfekt (dag etter dag)?

 

Sliter med at MS`en er ustabil. Plutselig går den bra, så vil den plutselig ikke starte osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår