Gå til innhold

A4 Senking.

Ranger emnet

illusion

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort dette på min A4, uten AC. Jeg har minimale mekaniske kunnskaper.

Jeg synes det gikk greit, foran er det 2 muttere som må fjernes oppe, og en bolt som må fjernes nede. Det samme gjelder bak.

Med riktig verktøy går det smertefritt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by illusion

Skal senke A4en min snarest. har settet klart.

Er en del folk som mener det er veldig vansklig på A4.

Stemmer dette? eller er det noe du fikser lett selv?

evt noe spesielt jeg bør vite om før jeg begynner?

Justere spissing/camber?

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å skifte fjærene på en Audi A4. Hvorfor noen i det hele tatt har nevnt noe om AC vet jeg ikke........for det har ingen ting med saken å gjøre.

Foran:

Fjern proppene under panseret, i fjærbeinstårnet. Demont 2 stk M8 muttere på hver side. 13mm hode.

Nede er det bare en M12 bolt med 18mm hode. Ta ut denne bolten. Det kan hende du må vri litt nederst på fjærbeinet for å få den vekk i fra den undre fremre bærearmen.

Uansett, ikke prøv å følge den prosedyren på en tidligere post her, for det innebærer at du m¨å demontere en bolt som mildt sagt bruker å sitte fast noe helt for jævelig.

Bak: Veldig grei skruing, ikke noe spes å tenke på der....

Cambervinkelen får du ikke justert på Audi A4. Kun spissingen. Så lykke til

83 Golf 2.0 GTi,86 Golf GTi 16v,98 Suzuki GSXR 600,92 Subaru Legacy Turbo, 02 Kawasaki ZX9R Ninja,00 Bora stv 1,9 TDI 4 motion, 83 Audi 80 Quattro Prosjekt,01 Polo GTi 16V, 86 Golf Gti 16v, Saab 9-5 Turbo,KTM LC4 640 Supermotard. doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider