MrJørgensen Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Noen som vet hvordan denne fra clas ohlson er? http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20604818 Tenker da på hvordan den er i forhold til biltema sprøytene og fra de andre "billigkjedene" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Noen som vet noe? Er den verdt de 300 ekstra kronene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Har brukt den en stund jeg :) Lett å fin og lakke med, men om du slurver litt med renhold blir den litt "sløv".. Mye enklere å få renninger med Biltema sprøyten :) Avhengig av hvem som ser vil jeg si den er bedre enn Biltema sprøyten.. Spørs da hva du skal bruke den til.. Jeg har kun brukt min til grunning da. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Hadde tenkt å bruke den til base og klarlakk. Går det greit å bruke samme sprøyte til begge deler? Grunning tar jeg med sprayboks tenker jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Hadde tenkt å bruke den til base og klarlakk. Går det greit å bruke samme sprøyte til begge deler? Grunning tar jeg med sprayboks tenker jeg ;) Avhengig av str. så ville jeg muligens valgt Biltema sin til lakk. Den sprer bedre, men bruker litt mere lakk for å få et bredt bilde.. Funker nok til begge delene ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Ok så du mener jeg vil få et like bra resultat med biltema sprøyta, denn "proff" sprøyta med overliggende kopp? Den er jo endel rimeligere samtidig som dysesett koster mye mindre enn på clasern! Hva slags dysestørrelse anbefaler du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Ok så du mener jeg vil få et like bra resultat med biltema sprøyta, denn "proff" sprøyta med overliggende kopp? Den er jo endel rimeligere samtidig som dysesett koster mye mindre enn på clasern! Hva slags dysestørrelse anbefaler du da? 1,7 er vel best til lakk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 1,7 er vel best til lakk :) Øhhh 1,7 dyse er beregnet for slipefyller, 1,2-1,4 er nok best for lakk og klarlakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Øhhh 1,7 dyse er beregnet for slipefyller, 1,2-1,4 er nok best for lakk og klarlakk Ops.. Hehe, ja stemmer vel det.. Gikk litt fort og gikk litt baklengs.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 åååja hehe er godt at folk følger me! men ser det er 1.4 dyse som følger med den biltemna sprøyta så da er det bare å stikke å handle for min del!! Hvordan er forresten tynneren på tema? er den brukans til lakk? eller bare til sniffing :P haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 åååja heheer godt at folk følger me! men ser det er 1.4 dyse som følger med den biltemna sprøyta så da er det bare å stikke å handle for min del!! Hvordan er forresten tynneren på tema? er den brukans til lakk? eller bare til sniffing :P haha Tror du kommer lengre med sniffing av tynneren, enn å bruke den til lakk :P Skal vel helst bruke noe fra samme produsent som lakken..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Jess får kjøpe noe fra der jeg handler lakk. Kan vel kanskje bruke tynneren fra tema som rengjøringstynner til bruk etter lakkering isteden... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Jess får kjøpe noe fra der jeg handler lakk. Kan vel kanskje bruke tynneren fra tema som rengjøringstynner til bruk etter lakkering isteden... :) Hvis det er vasketynner du har kjøpt hos tema så går det bra, vanlig tynner som er beregnet for tynning av lakken er ikke noe særlig godt egnet til rengjøring, den er for svak til det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrJørgensen Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Da vet jeg ikke om den egner seg like bra.. står jo at den er til fortynning av lakk, men står i tillegg at den er til rengjøring av verktøy:S Er den her ihvertfall, var eneste jeg fant av tynner på tema.no http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83403 Hva slags tynner bruker du da Boss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Til vasking av bilen før lakkering er det siliconfjærner som brukes, til vasking av utstyret er det cellulosetynner (vasketynner) som brukes Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg