Gå til innhold

JvhCossie; Audi 80 TD rullende prosjekt.

Ranger emnet

JvhCossie

Anbefalte innlegg

Er nå igang med å personalisere min A80 TD 1983 modell.

Bilen ble kjøpt inn i starten av mai fordi jeg trengte noe å kjøre med.

slik så den ut når jeg henta'n;

010.jpg

Jobber natt nå så det blir mye tid på dagen til å fikse ting. Siden alt er ok på bilen blir det foreløpig oppgraderinger.

Til nå har jeg montert Type85 frontleppe, gule daylights og lagt asfaltmatter og filtmatte under baksetet og på hjulhus bak.

010-1.jpg

0112.jpg

0122.jpg

0133.jpg

Videre;

-Et sett 9x16 pusses opp og lakkes hvite

-Sote alle rutene

-Litt stereo

-Coilovers

-Dempe hele bilen inni med asfaltmatter

-Andre seter foran.

-Nytt ratt

-Åpent filter og Ur-Q intercooler

-Litt mer flyt i eksosen.

Og mye mer som jeg kommer på etterhvert.

Hvis noen har en strøken original bakspoiler i svart gummi (type GTE etc) liggende er jeg på utkikk etter en slik.

Skal prøve å oppdatere her så fort det kommer noe nytt... Flott med tilbakemeldinger positive som negative.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne leppa er plukka av en type85 så den er nok det ja... Mener Quattroen kom med slik å men med en annen fanger og grill. Dayligtsa er orignale Hella av samme årsmodell som bilen... Så noe biltemajall er det ikke...

Sota blinkers er passer nok bilen bedre enn skrikende oransje... Vil tru at hvite eller "smoked" ikke finnes til denne typen desverre...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne leppa er plukka av en type85 så den er nok det ja... Mener Quattroen kom med slik å men med en annen fanger og grill. Dayligtsa er orignale Hella av samme årsmodell som bilen... Så noe biltemajall er det ikke...

Sota blinkers er passer nok bilen bedre enn skrikende oransje... Vil tru at hvite eller "smoked" ikke finnes til denne typen desverre...

hvite blinklys er å få tak i, men da må man modifisere jetta mk1 blinklys, type 85 har bredere lufte riller i grillen nede ved frontleppa, samt frontplata er annerleds med tanke på plass til radiator.

ett hett tips hva coilovers gjelder er å prøve å få tak i brukte coilovers ifra FK, disse lages ikke lenger men de har tuv papirer, det er andre typer coilovers på markedet til disse bilene men ingen med tuv.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvite blinklys er å få tak i, men da må man modifisere jetta mk1 blinklys, type 85 har bredere lufte riller i grillen nede ved frontleppa, samt frontplata er annerleds med tanke på plass til radiator.

ett hett tips hva coilovers gjelder er å prøve å få tak i brukte coilovers ifra FK, disse lages ikke lenger men de har tuv papirer, det er andre typer coilovers på markedet til disse bilene men ingen med tuv.

Snodig at den leppa passa da for den, en skjerm, A stolpe, rute og dør er plukka av en 86 modell... leppa er på min, resten sitter på Fattern sin. (Helt lik men 1984 modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig at den leppa passa da for den, en skjerm, A stolpe, rute og dør er plukka av en 86 modell... leppa er på min, resten sitter på Fattern sin. (Helt lik men 1984 modell)

det er det ikke, frontplata er annerledes med tanke på klaring i nederkant mot motoren. dørene er like på din som på etter 85.

den fikk kun en facelift i 1985.

jeg ser du har cl type fangere, ett hett tips er å få tak i fangere ifra feks cc modellen, hvor da fangervingene går lenger mot buene enn dine gjør, og hvis du får tak i frontfangeren med grøftelys i så har du fortsatt tåkelys men da ser man de ikke så godt.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser du har cl type fangere, ett hett tips er å få tak i fangere ifra feks cc modellen, hvor da fangervingene går lenger mot buene enn dine gjør, og hvis du får tak i frontfangeren med grøftelys i så har du fortsatt tåkelys men da ser man de ikke så godt.

Det er dette som gjør det litt spesielt... Synes de cc fangerene er for store. liker dem ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider