Gå til innhold

19t på chippa fk?

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

19T er kapabel for over 300 hk, mens de originale dysene klarer ca 220 hk......

Du klarer kanskje jukse ut noe mer med justerbar BTR, men noe særlig mer enn 240-250 hk er lite sannsynelig med disse dysene.

 

Fullt utbytte av 19T får du med Viking spesialchip som er mappet for 3" LMM og 465 cc/min-dyser (Grønne R-dyser sluttsiffer -968)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så en 19t er ikke å anbefale på bare en chippa fk? tenker da på hvordan kjøre egenskapene blir, når trykke kommer og hvor mye trykk jeg kan kjøre?

 

er det 16t som e den største turboen som er anbefalt på bare chippa fk?

 

du kan bruke 15g også da :-) ryktes den duger til ca 270hk (850t5 turbo), samme dealen som de andre:

snu huset, mekke brakkert til wg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bruke 15g også da :-) ryktes den duger til ca 270hk (850t5 turbo), samme dealen som de andre:

snu huset, mekke brakkert til wg.

 

okay, da har jeg flere alternativer:) takker

 

 

men 16t fra 850 og 16t fra saab er det samme greiene? jeg ser på denne siden http://www.elkparts.com/product_info.php/products_id/3436 er det mere pes med å montere den fra saab?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15G- 16T -18T - 19T er samme konseptet , ørsmå forskjeller på impeller og tubin som gjør at 19T klarer mer.

 

Men respons skiller kun et par hundre omderininger til fullt ladetrykk på 16T og 19T.

 

Problemet med 19T er pris og tilgang....

 

da ble det handlet en 16t på ebay for 3400.- :)

har ett par spørsmål, hvor mye trykk kan jeg kjøre med 16t på orginal fk(uten chip) og hvor my trykk kan jeg kjøre med chip(ecotrim)?

 

 

Uten chip vil vel ikke motoren starte :???: , men med original chip --- tja 0,5 bar?

Med Ecotrim bør du holde deg under 0,8 bar, men noe mer om du tanker -98 oktan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjører med 19t på min FK med orgianle dyser. Sliter litt med ustabilt ladetrykk, men når den ligger stabilt på ca 1bar blir blandingen brukbar med litt høyere bensintrykk, går mye bedre enn med 13c hvertfall. Stor forskjell. Har Ecomax chip.

 

stakkars motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars motor

 

Ikke nødvendigvis, kjenner en svenske som har trixet bensintrykket sammen med Ecomax og original bunndel = 240-250 hk og kjørt problemfritt med det i laaang tid.

 

Men optimalt er det ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår