volvo240gl_1986 Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 finns sikkert tråd om dette fra før men jeg fant ingen. hvordan vil det fungere med 19t på en fk med ekomax chip? vil den turboen være for stor til det? eller er det noen som har en 16t til salgs eller vet av nettsteder der de selges? mvh arnt olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 19T er kapabel for over 300 hk, mens de originale dysene klarer ca 220 hk...... Du klarer kanskje jukse ut noe mer med justerbar BTR, men noe særlig mer enn 240-250 hk er lite sannsynelig med disse dysene. Fullt utbytte av 19T får du med Viking spesialchip som er mappet for 3" LMM og 465 cc/min-dyser (Grønne R-dyser sluttsiffer -968) Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 så en 19t er ikke å anbefale på bare en chippa fk? tenker da på hvordan kjøre egenskapene blir, når trykke kommer og hvor mye trykk jeg kan kjøre? er det 16t som e den største turboen som er anbefalt på bare chippa fk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 så en 19t er ikke å anbefale på bare en chippa fk? tenker da på hvordan kjøre egenskapene blir, når trykke kommer og hvor mye trykk jeg kan kjøre? er det 16t som e den største turboen som er anbefalt på bare chippa fk? du kan bruke 15g også da :-) ryktes den duger til ca 270hk (850t5 turbo), samme dealen som de andre: snu huset, mekke brakkert til wg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 du kan bruke 15g også da :-) ryktes den duger til ca 270hk (850t5 turbo), samme dealen som de andre:snu huset, mekke brakkert til wg. okay, da har jeg flere alternativer:) takker men 16t fra 850 og 16t fra saab er det samme greiene? jeg ser på denne siden http://www.elkparts.com/product_info.php/products_id/3436 er det mere pes med å montere den fra saab? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 da ble det handlet en 16t på ebay for 3400.- :) har ett par spørsmål, hvor mye trykk kan jeg kjøre med 16t på orginal fk(uten chip) og hvor my trykk kan jeg kjøre med chip(ecotrim)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 15G- 16T -18T - 19T er samme konseptet , ørsmå forskjeller på impeller og tubin som gjør at 19T klarer mer. Men respons skiller kun et par hundre omderininger til fullt ladetrykk på 16T og 19T. Problemet med 19T er pris og tilgang.... da ble det handlet en 16t på ebay for 3400.- :)har ett par spørsmål, hvor mye trykk kan jeg kjøre med 16t på orginal fk(uten chip) og hvor my trykk kan jeg kjøre med chip(ecotrim)? Uten chip vil vel ikke motoren starte :???: , men med original chip --- tja 0,5 bar? Med Ecotrim bør du holde deg under 0,8 bar, men noe mer om du tanker -98 oktan. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Eg kjører med 19t på min FK med orgianle dyser. Sliter litt med ustabilt ladetrykk, men når den ligger stabilt på ca 1bar blir blandingen brukbar med litt høyere bensintrykk, går mye bedre enn med 13c hvertfall. Stor forskjell. Har Ecomax chip. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Eg kjører med 19t på min FK med orgianle dyser. Sliter litt med ustabilt ladetrykk, men når den ligger stabilt på ca 1bar blir blandingen brukbar med litt høyere bensintrykk, går mye bedre enn med 13c hvertfall. Stor forskjell. Har Ecomax chip. stakkars motor Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 stakkars motor Ikke nødvendigvis, kjenner en svenske som har trixet bensintrykket sammen med Ecomax og original bunndel = 240-250 hk og kjørt problemfritt med det i laaang tid. Men optimalt er det ikke...... Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.