rogue Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hei! Har en 5dørs golf, og jeg lurer på hvordan man tar ut de bakre små siderutene og gummilist Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Vento Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Enten kan spenne dei ut slik som ein gjer når ein tar ut fronruta eller så kan du fjerne pakningen rundt.(det er gummien rundt vinduet) :hailvw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Enten kan spenne dei ut slik som ein gjer når ein tar ut fronruta eller så kan du fjerne pakningen rundt.(det er gummien rundt vinduet) Tenkte å skaffe ny gummi, så kunne jo skjært den i stykker.. for glasset sitter jo bom fast! men er glasset i utgangspunktet løst? Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW Vento Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 eg trur det er kun gummien som glasset er feste i eventuelt litt lim, men skal ikkje verre noko problem, men om du får problem med limen så kan du eventuelt varme den opp og så tørke over med ei fille eller noko slikt. men trur ikkje det er noko problem å ta ut ruta, har ikkje gjort dette sjølv men trur det er ein enkel sak å få det ut verre å få det på plass igjen trur eg men ikkje la deg stoppe for det, ein får no lært noko nytt så komme rgodt med. :hailvw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Hvorfor ødelegge nåer en kan ta de ut hele i one peace. Først tar du ut den "store" ruten i døren, løsner pakningen så godt som man får til, så sitter det en skrue (ofte rusten og med stjernehode, husk skikkelig skrujern) oppe bak pakningen som holder metallisten mellom den store og den lille ruten, også er denne listen også festet med en skrue rett under dørtrekket en plass, 10mm 6 kant. Fjerne denne metallisten også er det bare å dra ruten fremover til den løsner og ta den ut. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogue Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Hvorfor ødelegge nåer en kan ta de ut hele i one peace.Først tar du ut den "store" ruten i døren, løsner pakningen så godt som man får til, så sitter det en skrue (ofte rusten og med stjernehode, husk skikkelig skrujern) oppe bak pakningen som holder metallisten mellom den store og den lille ruten, også er denne listen også festet med en skrue rett under dørtrekket en plass, 10mm 6 kant. Fjerne denne metallisten også er det bare å dra ruten fremover til den løsner og ta den ut. takker :) Må ta ut fordi gummien er blitt stygg og må byttes :op: metall inlegget er blitt bøyd litt for mye på... har fått tatt av metalllisten, og skal prøve å bruke litt varme og lube.. for glasset sitter fast gitt :op: Siter Mitt Golf Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg