Gå til innhold

Turtallsperre med flamme

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner PROBLEMET DITT!

Du vil rett og slett ha ettertenning ved sperring på turtallet.

Dette skjer av følgende at ventilene skal bli kjølt ned, sammenhengende med at besinkutter kommer, fyller eksosen seg med bensin og du får "flammer". Dette oppnår du best ved å trimme bilen din med mye rak eksos og en chip som gir litt mer "sprut".

På bilen min får jeg "flammer" ved giring på høyt turtall, gir en artig smell og ca 30cm stikkflammer.

MAO:

-Strak eksos

-Åpent filter

-Chip

Dette hjelper deg godt på vei!

Lykke til!

PS: Flamer-kits er for gammle hot-rodder og feiginger

God jul

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fresern

Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder.

Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette.

Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner.

Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen.

Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette.

Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner.

Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen.

Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks).

OK, jeg snakker bare av erfaring, får større og anderledes farge på stikkflammene ved høyere oktan. Samme gjør kameraten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider