Fresern Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Jeg skjønner PROBLEMET DITT! Du vil rett og slett ha ettertenning ved sperring på turtallet. Dette skjer av følgende at ventilene skal bli kjølt ned, sammenhengende med at besinkutter kommer, fyller eksosen seg med bensin og du får "flammer". Dette oppnår du best ved å trimme bilen din med mye rak eksos og en chip som gir litt mer "sprut". På bilen min får jeg "flammer" ved giring på høyt turtall, gir en artig smell og ca 30cm stikkflammer. MAO: -Strak eksos -Åpent filter -Chip Dette hjelper deg godt på vei! Lykke til! PS: Flamer-kits er for gammle hot-rodder og feiginger God jul Siter Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Desember 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 takk.. endelig en som har svart på det jeg har spurt om. har allerede eksos, men har planer om filter og chip uansett.. så får se. takk takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fresern Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder. Siter Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 hmmm.. bilen vil jo ikke gå bedre hvis den er optimalisert på 98.. bil kjører du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Fresern Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder. Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette. Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner. Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen. Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Desember 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 du er grei og ha av og til Boxer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fresern Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by boXer Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette. Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner. Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen. Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks). OK, jeg snakker bare av erfaring, får større og anderledes farge på stikkflammene ved høyere oktan. Samme gjør kameraten min. Siter Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrControl Skrevet Desember 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 hva hjelper det om stikkflammene får en annen farge når man ikke klarer å få stikkflamme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fresern Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by MrControl hva hjelper det om stikkflammene får en annen farge når man ikke klarer å få stikkflamme? joa :) får det, men litt moro når de er blå isteden for gul/rød Siter Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg