Gå til innhold

Turtallsperre med flamme

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner PROBLEMET DITT!

 

Du vil rett og slett ha ettertenning ved sperring på turtallet.

Dette skjer av følgende at ventilene skal bli kjølt ned, sammenhengende med at besinkutter kommer, fyller eksosen seg med bensin og du får "flammer". Dette oppnår du best ved å trimme bilen din med mye rak eksos og en chip som gir litt mer "sprut".

 

På bilen min får jeg "flammer" ved giring på høyt turtall, gir en artig smell og ca 30cm stikkflammer.

 

MAO:

-Strak eksos

-Åpent filter

-Chip

 

Dette hjelper deg godt på vei!

Lykke til!

 

 

PS: Flamer-kits er for gammle hot-rodder og feiginger

 

God jul

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder.

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fresern

Jeg glemte noe som også gjør forskjell... Drivstoff! Jo mer oktan (og/eller nitrometanol) du kjører med, jo bedre tenner det :) Kan få kjøpt oktan-booster nesten overalt nå. Min måte er to flasker oktan-booster på halv tank med rein 98 oktan:) blir skikkelig god lukt av det! og merkbar forkjell, men det bruker jeg bare på bane eller fartsfylte lørdagskvelder.

 

Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette.

Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner.

Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen.

Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Det er helt feil. Det finnes en hel tråd som omhandler dette.

Jo høyere oktan, jo mer skal til for at det tenner.

Med andre ord tenner lavere oktan lettere men er samtidig mer utsatt for temperaturene som kan lede til tenningsbank og detonering(ekspolsjon istede for forbrenning) av bensinen.

Man fyller altså ikke 98 for å få 'bedre' tenning og mer effekt, men for å øke sikkerheten mot tenningsbank (kjekt hvis man vil øke ladetrykk feks).

 

OK, jeg snakker bare av erfaring, får større og anderledes farge på stikkflammene ved høyere oktan. Samme gjør kameraten min.

Tut og kjør!! Øl, nakne damer og bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår