Lars N Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Nå sitter jeg fustrert og prøver å finne ut hvor feilen kan være som gjøre at bilen min fortsatt fusker. Den har tendens til å småfuske litt når den er kaldt men spesielt i feks motorvei tempo. Da skjer det med en gang det komemr en motbakke, det virker som den mister all kraften sin oghakker og går ikke bra, selv om man dropper et gir. På flatmark kan den gå helt fint, motorlampen lyser kommer også på, men kan slukke etter litt tid etter bakken. Kjappe fakta: Citroen ZX 1991 med 1,9 (XU9) motor som har luftmengdemåler (sånn gammel sak med spjel). Dette har jeg gjort: - Byttet mellom flere lambasonder uten forbedring, blir enten værre eller bare litt bedre - Byttet tempsensoren, null forskjell - Har også pusset pluggene og resatt hjernen hver gang jeg har gjort noe. Trenger desperat noen tips hvis noen har noen gode ideer om hva som kan forårsake dette, kan det være luftmengdemåleren som hikker? Dyser som ikke er som de skal osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Holder med en tråd på Citroen-underforumet ;) Har svart deg der. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars N Skrevet Mai 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Holder med en tråd på Citroen-underforumet ;) Har svart deg der. Takker for svar der, andre som har ideer kan gjerne legge inn under den tråden: http://www.bilforumet.no/zx/199245-motor-fusker-fortsatt.html#post2216961 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg