Gå til innhold

Rullende 242 prosjekt

Ranger emnet

-TORE-

Anbefalte innlegg

Da er 940`n solgt, og ny bil kjøpt. Denne gangen ble d en grønn 242L 75modell.

Kjøpte den av en eldre herremann som hadde full historikk på bilen.

Den er helt "uskruvd" og godt ivaretatt, har ikke funnet en eneste rustflekk.

Bilen er bra, men slettes ikke pen, og d håper jeg på å få gjort noe med etterhvert.

En ting som er sikkert er at denne gangen skal jeg ha en 242 i ekte old-school stil.:)

Den styggeste dashen Volvo noengang har produsert skal kastes langt, så innvendig blir den av nyere utseende.

Samt få den litt nærmere jorden og få på noen 17 eller 18 tommere.(dette er den høyeste 240`n jeg noengang har sett)hehehe..!

Ellers så går jeg å funderer på farge, må være en som går bra sammen med chromen, for den skal beholdes.

D dukker vel opp flere ideer etterhvert som den formes til tenker jeg, men uansett så blir dette ett langtidsprosjekt der ting blir gjort nå og da ettersom hva økonomien tillater.

Bilde fra salgsannonsen.

1883750-bilde2-071115divsalgnov007.jpg

fin ja? :) YEAH RIGHT!

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk! :)

Kjøpte bilen mest for at den er i meget god forfatning, + ingen rust, den er heller aldri blitt rustsveiset.

ja jeg også synes bilen er kjedelig, lyst på en mørk farge så chromen kommer bedre frem.

Turbo blir d nok til slutt ja, men til å begynne med så har jeg en FB motor med 531 topp som jeg skal sette gasser på, sånn i starten for å slippe styr med ledninger å pumper og slikt.

Må vel bestille noen senkefjærer imorgen tenker jeg.

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masus: Orket ikke dit likevel idag, får ta entur oppover ihelga, kan sende på ei melding før jeg kjører oppover, så kanskje du også kommer? :)

mamolv: brodern(Masus) har dash og noe greier, men kjekt å vite at du også har deler om jeg skulle mangle noe. :)

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masus: Orket ikke dit likevel idag, får ta entur oppover ihelga, kan sende på ei melding før jeg kjører oppover, så kanskje du også kommer? :)

mamolv: brodern(Masus) har dash og noe greier, men kjekt å vite at du også har deler om jeg skulle mangle noe. :)

ok.har samlet på meg litt av hvert nå, så bare si fra om det er noe du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aceofspades: Sykkelen var en 33mod, men har da nok rammel som står og støver ned. hehe..

Lundberg Performance: Skal gjøre mitt beste:) Får bare ta tiden til hjelp og være tålmodig, så blir d nok bra tilslutt:)

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider