Gå til innhold

Rullende 242 prosjekt

Ranger emnet

-TORE-

Anbefalte innlegg

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dette blir bra,

jeg personelig liker stilen på gammel 242 slik du bygger, med usa front med snute panser.

har du planer om motor bytte da? hva farge går du for?

har selv hatt planer i mange år, om ett 242 prosjekt, har hatt 264 baklykter usa front å snute panser liggende i 10 år, har fulgt med på anonser i en lengere periode ser de ligger foroldsvis høyt i pris, men største problemet nå er plass mangel, men er artig å følge med på 242 tråder her, stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja har trua på dette selv ogaå.

Den får bare g med B20`n inntil videre, så kanskje d blir en F eller FK med tiden.

Holder fortiden på med å bytte ledningsnett og dashbord, river ut og kaster d fra 75, og inn med d fra 92.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, ja har trua på dette selv ogaå.

Den får bare g med B20`n inntil videre, så kanskje d blir en F eller FK med tiden.

Holder fortiden på med å bytte ledningsnett og dashbord, river ut og kaster d fra 75, og inn med d fra 92.:)

blir bra ja :)

vet du hvem som har den andre sølvgråe 242en?

den har å gammelkarosseriet, stor fangere å gt frontleppa..

ikke Masus sin nei..

den var å for en stund siden å glante i gata der du å foreldrene mine bor, sto først ei stund å glana på min,så kjørte de,å stoppet utom hos deg, å glante, å så kjørte de videre..

lyst å finne ut hvem det er..

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Står litt stille med bygging nå pga et bilen er satt bort hos en kompis(sveiser) ettersom d dukket opp noen småhull under asfaltmattene samt at en hjulbue skal byttes, ser over alt og tar d nøye nå når en først holder på å pusse opp.

Imens har jo jeg litt tid til å sanke inn litt godis som skulle dukke opp tilsalgs..:)

Noen godeler har kommet i hus.:)

DSC00307.jpg

+ orginalsvarte dørtrekk og sidepaneler bak.

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Begynner å helle litt mot sugis nå, arti å få prøvd noe annet enn turbo å..Men d avhenger av hvor dyrt d vil bli.

Og om d blir så, så vet jeg ikke om d skal satses på b20n som står i nå, elr ei b230 blokk.

Kan noen med litt peiling på temaet skrive ei lita smørbrødliste på hva som må gjøres for å få en litt grom sugis med orginal blokk som utgangspunkt, uten å bli raka fant(og evt kostnader). Har lite og ingen erfaring med dette selv så.. :)

Tar også imot tips om noen vet av ferdig motor som skal selges.

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Har rett og slett gått lei, mistet all lyst. Skal selge unna både 242n med tilbehør og 740 turbovogna. Har JP på begge to, om de skal følge med kommer ann på pris.

Uff, bare vent om noen uker kommer lysta tilbake og du kommer til å angre alt du har, for at du solgt glise:(

Jeg har selv opplevd det:(

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider