Gå til innhold

Nok et ladetryks spm

Ranger emnet

Adsome

Anbefalte innlegg

heisann!

sliter med litt lavt ladetrykk men er ikke helt sikker på hva det kan være.. har sett alle di andre trådene men har ikke helt fått svaret på hva det enda kan være, men tenker det kan være n75 ventilen? bilen lader ikker mer en 0.3-0.4 men når jeg struper slangen som går til wastegate så får jeg ladetrykket opp men kan jo ikke kjøre sånn:P så wastegate er det ikke, falskluft er det heller ikke og ikke turboen... men hvordan er det og overstyre n75 ventilen men en justerbar ventil? vist det er den som er gåen da.. og hva burde egentligt ladetrykke være på en orginal motor? har hørt 0.6-0.8?

Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som N75 ja! Jeg betalte 850kr for en ny på Møller for 5 dager siden :) Angående strupventil så tror jeg ikke det er så bra i lengden, gå for chip heller visst du skal ha høyere ladetrykk, da får du riktig luftblanding, bensinblanding osv.

Correct me if Im wrong...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mtm software, N75 fra 130 hk tdi 850.- møller og Mapsensor 3 bar.Itilegg er det bare en fordel og blinde EGR ventilen. Den har samme funksjonen som og gå og lukte seg selv i ræva!!!! Dette løste problemet ut fra samme problem stilling som du har. Husk at luft masse måler også er fersk vare på disse motorene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Jeg har mtm software, N75 fra 130 hk tdi 850.- møller og Mapsensor 3 bar.Itilegg er det bare en fordel og blinde EGR ventilen. Den har samme funksjonen som og gå og lukte seg selv i ræva!!!! Dette løste problemet ut fra samme problem stilling som du har. Husk at luft masse måler også er fersk vare på disse motorene!
Så vidt jeg har forstått er dette snakk om en 1.8T, og ikke en dieselmotor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider