Adsome Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 heisann! sliter med litt lavt ladetrykk men er ikke helt sikker på hva det kan være.. har sett alle di andre trådene men har ikke helt fått svaret på hva det enda kan være, men tenker det kan være n75 ventilen? bilen lader ikker mer en 0.3-0.4 men når jeg struper slangen som går til wastegate så får jeg ladetrykket opp men kan jo ikke kjøre sånn:P så wastegate er det ikke, falskluft er det heller ikke og ikke turboen... men hvordan er det og overstyre n75 ventilen men en justerbar ventil? vist det er den som er gåen da.. og hva burde egentligt ladetrykke være på en orginal motor? har hørt 0.6-0.8? Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murne Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 reelt sett burdet trykket makse på 0,6 Dette er nok mest sansyneligvis n75 ventilen i og med at du kan bygge trykk uten. ikke noe problem og bruke strupeventil, men denne koster jo ofte like mye som en ny n75 :) Siter Vrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Mai 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 hvor mye ligger n75 ventilen på nå for tiden da? :) men vist jeg skulle gå for en strupventil isteden for hvor høyt trykk kan jeg kjøre på uten at motor tar skade av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acidica Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Høres ut som N75 ja! Jeg betalte 850kr for en ny på Møller for 5 dager siden :) Angående strupventil så tror jeg ikke det er så bra i lengden, gå for chip heller visst du skal ha høyere ladetrykk, da får du riktig luftblanding, bensinblanding osv. Correct me if Im wrong... Siter Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet? Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det? Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rescue Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Jeg har mtm software, N75 fra 130 hk tdi 850.- møller og Mapsensor 3 bar.Itilegg er det bare en fordel og blinde EGR ventilen. Den har samme funksjonen som og gå og lukte seg selv i ræva!!!! Dette løste problemet ut fra samme problem stilling som du har. Husk at luft masse måler også er fersk vare på disse motorene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obbeh Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 har fremdeles ikke funnet ut hva som kan vær galt med bilen min:( testet n75 ventilen i dag og den klikket som bare det men får fremdeles ikke mer en max 0,3 i trykk.. noen som har noen andre tanker om hva problemet kan være? HJELP!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Høres ut som bilen går i nødmodus, gjør ikke saken noe bedre å koble deg rundt N75. Få bilen på diagnose og finn ut hva som feiler den. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Jeg har mtm software, N75 fra 130 hk tdi 850.- møller og Mapsensor 3 bar.Itilegg er det bare en fordel og blinde EGR ventilen. Den har samme funksjonen som og gå og lukte seg selv i ræva!!!! Dette løste problemet ut fra samme problem stilling som du har. Husk at luft masse måler også er fersk vare på disse motorene!Så vidt jeg har forstått er dette snakk om en 1.8T, og ikke en dieselmotor. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Stemmer det er 1.8T, men har også en liten mistanke om at turbo måleren tuller litt men det virker vertfall som det mangler noe drag... er ikke noen her som har vag-com og har lyst på en liten diagnose test? :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 Er det en mekanisk eller elektronisk måler da? Det er uansett en god fremgangsmåte og faktisk finne problemet før man prøver å unngå det :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 hehe, stemmer :wonder: er vell bare å fått tatt en diagnose på den så finner jeg det vell ut da tenker jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.