Gå til innhold

Bilen min "døde"

Ranger emnet

S-J-L

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg skulle kjøre opp på Esso for å fylle bensin på min Mitsubishi Galant -93.

Jeg kjørte først på pumpa der man kun kan bruke kort, men fant ut at de ikke virket i butikkens åpningstid.

Så jeg startet opp bilen igjen og kjørte bort på pumpa 3 meter lengre bort.

Fylte full tank, betalte og skulle til å dra av gårde igjen.

Det var da helvete brøt løs, eller ikke... ingenting skjedde i det jeg vridde om nøkkelen, absolutt ingenting...

Etter en stund med venting kom en kamerat med startkabler og vi fikk start på bilen igjen.

Kjørte da hjem igjen, og da jeg kom hjem skulle jeg sjekke om dynamoen hadde ladet batteriet litt, men neida, batteriet var like tomt.

Det jeg syns er rart er at dette skjedde så brått, jeg kjørte jo fra den ene pumpa til den andre. Er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Jeg vil tro at dynamoen har tatt kvelden siden batteriet ikke vil bli ladet, men åssen kan batteriet tappe seg så fort?

Takk for svar :)

'08 Audi A4 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som gocarter nevner her: Kjører du ofte og lite ? Du skjønner det om du kjører 2km hver vei til jobb feks, så er det en veldig kjip sak for batteriet ditt..

Du nevner dynamoen din, som regel er det børstene som er slitt eller noe? Er ofte det jeg har sett her på forumet iallefall.

Eller som gocarter nevner igjen, at batteriet rett og slett er dødt..har du sjekket om det er vann i det?

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende dynamoen var allerede gåen før du skulle fylle, og de3 meterene var den berømte dråpen. Kan også være en battericelle som plutselig gav seg. Prøv å lade batteriet. Er det like dødt i morgen, er det batteriet, hvis ikke så er det dynamoen.

Dynamoen min tok kvelden i 100-sonen på vei nord ut av Oslo. Det skjedde bare sånn plutselig det og. Skitt happens. Elektroniske/mekaniske ting kan ta kvelden når du som minst venter det.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider