Gå til innhold

240 GLE vogn, div endringer

Ranger emnet


pryskash

Anbefalte innlegg

Hei, har nå endelig kjøpt meg 240 GLE vogn -86mod!

Har bestilt meg nye lys hele veien rundt, 240STV(245-81>) HVITE BLINK X6STK.

Men må forsatt ha en god del til bilen, så starter med senkesett nå da. Noen som har noen gode linker der det er rimelige senkesett, til en fin pris?

 

Må også ha felger, har sett på 4stk strøkene compomotive mo 17 felger til volvo 240, 225/45-17, men er der usikker på hvordan de vil ta seg ut på vogna mi som er koksgrå, så om noen har linker til noen andre fine alternativ, venligst legg inn link.

 

Her nå før jeg begynner på motor, er jeg ikke den som er ut etter styling, vil bare ha en fin og strøken bil, så vurderer også å få i meg -90mod utgaven av bakluke, får da større rute bak.

Gjerne kom med kommentarer.

 

Var alt jeg ville spørre om så langt, tar imot alle tips og kommentarer med takk :)

PS: Dette er bare starten på bilen, men gjør ikke mer før sommeren er over grunnet mye jobb

 

 

file.php?user_id=191930&folder_id=2556469&id=32638265

 

file.php?user_id=191930&folder_id=2556469&id=32638268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Senkefjærer anbefaler jeg kjøpt fra http://www.pedersens-racing.no

Til varebil/stasjonsvogn er bakfjæren noe stivere (pga. økt lastekapasitet), da ligger settet også noen hundre dyrere.

 

Ellers, ville jeg satset på gassdempere av ok kvalitet.

Det "grommeste for gate", ville vært Bilstein CS dempere, da de er rimelig bra valvet, de er kortere enn org dempere og funker knall :-)

 

Neste steg i "veigrep", ville jeg vurdert grovere krengestag.

Men ta å mål de du har fra før, med skyvelære, da noen biler har grovere enn vanlig. 19/21 er det mest vanlige, men noen har t.d. 23/25, feks.

 

Du får kjøpt 24mm krengestag hos pedersens-racing også (whiteline), da får du også med polyurethane til de brakkertene som skrues opp til karrosseri.

 

Hvite felger på grå bil er gromt, det kan jeg skrive under på.

Se feks. på Colli sin bil, selv om han har oppbrukte felger, så ser det gromt ut.

 

Hvite baklys, blinklys og skjermblinkers ser også veldig bra ut, samt jeg støtter også ditt valg i nye typen bakluke.

 

Et annet "stylingtips"; er å ta ut lyktene fremme, løsne glasset og lakke det plastområdet mellom glass og reflektor.

 

Jeg har sett en del lakker også reflektor inni blinklys, men dette ville jeg ikke gjort om du har planer om å godkjenne senking hos biltilsynet. dvs. vent i så tilfelle med reflektorene i blinklys ;)

 

Når dette er sagt, så ville jeg også montert 5w pærer i tåkelys bak, på stv'en. Så bare setter du tåkelysbryteren i "på posisjon" og kjører rundt sånn, ser mye grommere ut.

 

Ville ikke sotet ruter eller gjort noe harry, men satset på en senket clean bil.

 

Har du bilder av bilen din?

Før du begynner å bruke den særlig, ville jeg byttet olje og oljefilter (kjøp oljefilter hos volvo!), se også over fordelerlokk og rotor, samt øvrige viktigere tenningsdeler.

 

Ville også målt ladespenning på dynamoen, samt målt spenning på batteri (hvile), sett over alle sikringer (er det irr? - kan være vanskelig å se). Bytt også luftfilter om dette er gåent.

 

Da har du litt jobb ja, men stage-0 vil jo spare seg selv inn, i form av pålitelighetsfaktoren, så vel som bedre ytelse og lavere forbruk.

 

ps. husk oljen koagulerer, så selv om den gjerne ikke har kjørt lenge på nåværende olje, bør denne byttes, om den har stått lenge i motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg hva-det-nå-enn-hadde-blitt i veigrep er å få justert noen vettige vinkler framme.

Dra ut bærekulene ved å slipe opp ett slissespor og ta en forstillingskontroll etter senkinga. Da bør du kunne få greit med negativ camber noe som er ypperlig for å ratte fort med. Spissinga pleier jeg å ha på rundt 1-2mm toe in.

 

Du har ikke vurdert super dtm, r-felger eller noe i den gata da?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg hva-det-nå-enn-hadde-blitt i veigrep er å få justert noen vettige vinkler framme.

Dra ut bærekulene ved å slipe opp ett slissespor og ta en forstillingskontroll etter senkinga. Da bør du kunne få greit med negativ camber noe som er ypperlig for å ratte fort med. Spissinga pleier jeg å ha på rundt 1-2mm toe in.

 

Du har ikke vurdert super dtm, r-felger eller noe i den gata da?

 

Ja, ville satset på -1 til -1,5 negativ camber for aktiv-gate/bane kjøring.

 

Man kan også finne en del brukte, gromme felger..

 

Tror de her hadde gjort seg:

7192-Volvo-850.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår