DJ-timoty Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 dette burde også gjøres i norge! (som jeg har sagt før) VG - Lastebilsjåfører truer med blokade - VG Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2008 Problemet og noe som er hovedgrunnen til at mange reagerer kraftig nå, er fordi det er vi vanlige folk som skal straffes. Grunnen til at vi (hele verden) er så avhengige av bensin og diesel kjøretøy er fordi samfunnet er bygget opp rundt dette. Dette selvfølgelig fordi det sitter oljeselskaper bak som tjener grådig mye penger og som de har gjort siden vi begynte å bruke olje. Utviklingen da av miljøvennlige, eller oljefientlige, kjøretøy har derfor blitt presset vekk og gjemt i et skap slik at de kan fortsette å tjene sine kjære kroner. Pga at olje er en ressurs som ikke er fornybar har verden nå ikke hatt noe annet valg enn å se på alternative måter. Miljøhysterien (en helt annen debatt...) fører til positiv utvikling, men legger seg også som en unskyldning på at vi vanlige folk skal få regningen... men... hvem andre skal betale den...? Hvis noen tror at oljeselskapene som har tjent seg rike på olje kommer til å betale et rødt øre må man tro igjen. En viktig ting å innse her, er at uansett om vi bruker bensin, diesel, E85, elektrisitet eller hva som helst annet av drivstoff så vil alltid staten ta inn pengene fra lommeboka di. Dette er et faktum og slik vil det, og må alltid være for at samfunnet skal gå rundt. Rettferdig for alle vil det aldri være, da det alltid vil være store forskjeller på folk. Å diskutere dette videre mot hva avgiftene blir brukt til, sykehus osv, er fullstendig unyttig, da som sagt, avgifter vil alltid være, om det blir dratt inn ved skatt, moms eller avgift og vil formidles slik politikere mange vil være uenige med uansett. Jeg er opptatt av dette selv, da jeg pga jobb kjører 36k+ i året kunn til og fra jobb. Dette er selvfølgelig mitt valg, og noe jeg selvfølgelig ikke vil fortsette med, men det er som det er. Det er heller ikke bare å bytte jobb som om man skal bytte klær. Så hvordan vil det endre... det er det ingen av oss som har noe fasit svar på. At det går til helvete til slutt er sikkert, men når må gresshoppene si... MEN, at vi overlever uten olje, det er jeg sikker på. At vi alltid kommer til å klage på avgifter er jeg også sikker på. Men... den som lever får se... Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg