Gå til innhold

aerotrenz styling/turbo til eclipse GS


andakanda

Anbefalte innlegg

heisann

 

importerte ein 98 modell eclipse 2.0 GS fra tyskland i november i fjor.

 

har først no tatt tektylering og d-tec voks( rubbet den heilt ned, fargen er som ny! ) på den, og i tillegg kjøpt 20" montage Chrome felger :)

 

 

ønsker meg Aerotrenz body kit på den ( http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1883002#bilder ) , men finner kun 1 leverandør av dette ( ghostextreme.no )

 

nokon som har erfaring med dette bodykittet? har fiiiint lite peiling på bil og alt som hører med så all informasjon tas gladelig imot :)

 

 

vurderer også og sette inn turbo, regner med dette koster skjorta, har nokon her i gården satt inn turbo, evt kostnader som dette medfølger?

 

takk for svar

Mitsubitshi Eclipse 97 GSX, 2.0 - 220hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ta en titt på http://www.mitsubishi-klubben.no, har et par stykk der som har peiling på Eclipse :)

Angående turbo så er det lettest å kjøpe GS-T motoren og hive den i siden den allerede er laget for tvungen luft ;)

Kor i Bergen bor du? Vi sku gjerne hatt deg med på treffet i Juni :D ALtfor mangen Galanter hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående turbo har jeg sjekket opp litt siden jeg også ønsker dette til min.

 

Tror IKKE man kan bytte ut den gamle motoren med en GST motor. Dette fordi festene ikke er de samme og masse annet tull. Men si i fra hvis det er feil for jeg er i tvil selv!

 

Jeg har blitt anbefalt inne på DSM forumet av alle de som har skikkelig peiling på disse bilene og der fikk jeg beskjed om å henvende meg til http://www.Hahn-racecraft.com.

 

De produserer turbo til GS. Men det er lurt å sende de en mail sånn at du får oppgitt alt, og slik at dere får ordna en skikkelig avtale! F.eks hvis du skal ha intercooler så må du oppgi det.

 

Send en mail å hør med de så hjelper de deg fort!

 

Jeg synes det var veldig gode priser der....

 

 

EDIT: Den minste turbo-oppgraderingen de selger tåler 400+ hk, altså mer enn orginal GST motor.

Mitsubishi Eclipse GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående turbo har jeg sjekket opp litt siden jeg også ønsker dette til min.

 

Tror IKKE man kan bytte ut den gamle motoren med en GST motor. Dette fordi festene ikke er de samme og masse annet tull. Men si i fra hvis det er feil for jeg er i tvil selv!

 

Jeg har blitt anbefalt inne på DSM forumet av alle de som har skikkelig peiling på disse bilene og der fikk jeg beskjed om å henvende meg til http://www.Hahn-racecraft.com.

 

De produserer turbo til GS. Men det er lurt å sende de en mail sånn at du får oppgitt alt, og slik at dere får ordna en skikkelig avtale! F.eks hvis du skal ha intercooler så må du oppgi det.

 

Send en mail å hør med de så hjelper de deg fort!

 

Jeg synes det var veldig gode priser der....

 

 

EDIT: Den minste turbo-oppgraderingen de selger tåler 400+ hk, altså mer enn orginal GST motor.

 

 

Men da må du selvfølgelig ha smidde stempler, sterkere råder, sterkere toppbolter, kvassere kammer, sterkere toppakning, portet og slepet topp, større eksos, mm.

Dette er da om du vil nå 400hk.

 

Er ikke bare å slenge inn en turbo og vente at det går bra!

 

En standard 420A motor KAN tåle opptil 220HK, men vil være forsiktig med å anbefale det.

 

Om du vil ha litt mer sprut kan du kjøpe turbokittet og kjøre lavt trykk, så du ligger rundt 180-190HK. Du kan også sløyfe IC på den måten, og slippe å modde frontfangeren.

 

Og, som du sa, er motorbytte uaktuelt, da festene er annerledes, og godkjenning ikke vil bli mulig.

 

Ebay selger forøverig gode turbokit til rundt $900-$1000

 

Ikke gå på kinakopiene til $300, da disse er laget i dårlige materialer. Riktignok har noen klart å kjøre med dem lenge, men er du virkelig uheldig....

 

 

Til veiledning, bare så ingen ødelegger den flotte bilen sin!

Har hatt mange planer for min egen '99, men sløyfet det meste etter litt research!

 

Beste er nok å skaffe en GST eller GSX..

 

 

PS: Om Anakanda har europeisk mod. har han allerede 4G63 motor, og den kan da byttes i en 4G63T!

Definition of Old-School Hybrid Technology:

Burns both GAS and RUBBER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår