Gå til innhold

Noen sørsmål før kjøp av Golf 3

Ranger emnet

Cabgrab

Anbefalte innlegg

Heihei.

I går var jeg og så på en Golf 3 som min søster hadde lyst på. Bilen virket fast og fin den, men det var noen småting jeg la merke til.

Bilen er en Golf MK3 1996/97.

Først;

Det var AC på den, men den fungerte ikke. Selger sa at den hadde blitt gradvis dårligere med tiden og tilslutt sluttet den å virke. Er det bare å etterfylle væske på den igjen?

Så var det kanalskjørt på den. Fikk ikke sett hvordan det var med rust under der. Selger sa det var tectylert under det i 2005 men har mine tvil om at dette har holdt seg da det var både sprekker og hull i skjørtene, så har garantert regnet inn der. Hva mener dere om dette?

Motoren er en 1600ccm med 100hk. Dette er vel den "nye" motoren? Den er gått 230000km og selger visste ikke når registerreima sist var skiftet. Er dette noe Møller vet? Eller er det noen her som har tilgang på en database hvor noe slikt kan sjekkes? Samt når clutchen sist var skiftet.

Bremsene var grei men de ble ekstremt varm etter en liten prøvetur. Skulle sjekke om de var slitt og kom så vidt borti bremseskiva og brant meg på den. Så ikke ut som de var ny heller så da henger de vel litt. Hvordan kan dette fikses?

Gasspedalen kunne trykkes ganske langt inn før den "tok". Finnes det noen justeringsmuligheter her?

Bilen var kollisjonskadet i fronten og utbedret av forsikringsselskapet. Selger sa det ikke var så stor skade og at det var snakk om påkjørsel av bilen foran i lav fart. Så ingenting som indikerte at det var dårlig reparert men var noen små greier. Etter kollisjonen var det montert Mk4 frontlykter på den. Er dette godkjent på denne bilen? Ser jo bra ut da.

Ble litt mye spørsmål her men håper på så grundige svar som mulig. På forhånd takk.

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider