Gå til innhold

Delefilter?

Ranger emnet

solviken

Anbefalte innlegg

Hei:D

Har akkurat kjøpt meg et pioner e-motion sett, Tweeter pluss bass.. det fulgte ikke med delefilter, men er noe i ledningen til tweeter som fjerner de lave frekvensene..

Jeg har da lyst å bruke et delefilter.. noen som vet hvilket filter som passer til pioneer som ikke er så svindyrt?? har tenkt litt på disse:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_195&products_id=2102

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_195&products_id=2015

Dynabellen varjo fristende:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delefilter på ledningen til diskanten. Bassmellomtonen spiller uten filter, og systemet er beregnet på å brukes slik. Med mindre du har greie på hva du gjør på, tror jeg ikke at et nytt filter vil gjøre lyden bedre, snarer tvert imot. Putt heller pengene i noe demping. God montering er nok viktigere for å få godlyden frem.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Tar denne opp igjen. Tenkte å oppgradere litt i en peugeot partner. Har liggende en ny rf 300-4 prime forsterker, og et komponentsett med delefilter i kablene til tweetere. Siden jeg har en 4 kanals og ganske enkelt ikke plass til mer en et komponentsett, burde jeg bruke forsterkern til delefilter? Koble tweetere på front og mellomtone på rear, og sette de i henholdsvis HP og LP? Eller vil det være en bedre løsning å bruke bridgen å gå ut i et vanlig delefilter/bruke delefilteret i kabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den forsterkeren så brokobler du og bruker filteret som sitter i kabelen. LP filteret går garantert ikke høyt nok til at du kan dele bassmellomtonen med LP, så du måtte i tilfelle brukt HP på både diskanten og bassmellomtonen, men da kan du som sagt like godt bruke delefilteret i diskanten og brokoble forsterkeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider