ojsteiN^ Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Hei. Bare lurte på hvilke elektroder jeg kan bruke utifra en viss platetykkelse? Hvilke elektroder bør en bruke til 1mm plater og hvilke bør brukes til 5mm plater, hvor står dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juni 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2008 Hei. Bare lurte på hvilke elektroder jeg kan bruke utifra en viss platetykkelse? Hvilke elektroder bør en bruke til 1mm plater og hvilke bør brukes til 5mm plater, hvor står dette? en ting, elektrode sveising på så tynne plater blir vanskelig. 5mm kan gå.. men ikke noe tynnere enn det. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Elektrodesveising har ialeefall INGENTING på bil å gjøre... :deng Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmustang69 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Hei Du må ikke finne på å sveise karrosseriplater med elektroder. For det første så varmer det for mye så stålet drar/ strekker seg. for det andre så kommer du til å brenne hull med en gang pga varmen. For det tredje så smelter ikke sveisen inn i platene når du bruker lien strømstyrke. sveisen legge seg bare oppå. Invister i ett Mig apparat. Du får greie apparater nå feks på mekonomen for rundt 3000 kr. Anbefaler at du bruker tråd med gass. Ikke tråd uten gass men det funker jo det også. Kan du ikke sveise så sette jobben vekk til noen som kan det. Det vil bare bli krimskrams om du ikke kan sveise og du vil få ett elendig resultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmustang69 Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Alternativ er autogen men det varmer også mye på platene. HUSK å punktsveise. ca 5 cm mellom hvert sveisepunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 (endret) Pinnesveis på tynnplate er vanskelig ja. Jeg har sveist litt på 0.7-0.8mm stålplate med godt resultat. 0.5mm er for tynt, da er TIG neste. Det krever gode elektroder og korrekt strømstyrke, med RETT polaritet. Er du litt uforsiktig, blåser du hull med en gang. 2.5mm elektroder, syrefaste, fra biltema. Sammenhengene sveis på tynnplate er uansett ikke lett, selv om du har TIG. Blir det for varmt, bøyer platen seg som en banan. Da kan en løsning være å ta tette punkt og vente litt om det blir for varmt. Edit: Skal du sveise på bil, kan det vært lurt å fjerne polklemmer fra batteriet og koble fra ECU direkte.... blåser du den kan det bli dyrt. Plasmabuer kan gi skadelige transiente spenninger (forbigående høye spenninger) Endret Februar 7, 2009 av Hondaen Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2009 1mm på tynne blikkplater. på 5 mm plate bruker du 3.2mm Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SupaflyLP Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 bruk tig, ikke elektroder, hvertfall om du ikke har sveise erfaring fra før, da kommer alt til åbli ødelagt, tig og tilsetts tråd er nok den beste måten å gjøre det på=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Ser mange nevner tig, men mig er vel å anbefale når man skal sveise karosseri, om det er det det er snakk om. Mig er raskere å bruke, og billigere i innkjøp. Selv sveiser jeg mest tig, men om jeg skal sveise bilplåt tyr jeg vel helst til mig'en. Om man skal gå til anskaffelse av mig bør man vel helst ha et apparat der man kan bruke gass. Iallefall om man vil ha et godt resultat. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 4, 2009 Rapporter Share Skrevet November 4, 2009 Skal du la en som ikke kan sveise begynne å sveise på karosseriplater ned tig apperat? Lykke til. Det letteste, og beste er å bruke mig-apperat. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg