Volvo d6 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Er det noen som har prøvd og sette på delt bakaksel fra 760? Måtte jo bedre kjøreekenskapene betraktelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 evnt.. kjøp deg en 760? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Er det noen som har prøvd og sette på delt bakaksel fra 760?Måtte jo bedre kjøreekenskapene betraktelig. hva får deg til å tro det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Det er jo mye mere komfortabelt med delt bakaksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 og da bedrer det kjøreegenskapene??? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 bilen blir stiv samtididg som komfortabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 og da bedrer det kjøreegenskapene??? Selvfølgelig vil en delt bakaksel gi bedre kjøreegenskaper enn en stiv.. Vis meg den sportsbilen som har stiv bakaksel og er nyere enn 1970 :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Selvfølgelig vil en delt bakaksel gi bedre kjøreegenskaper enn en stiv..Vis meg den sportsbilen som har stiv bakaksel og er nyere enn 1970 :) corvette eller viper har det :D ekke du og drekker ? =) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Selvfølgelig vil en delt bakaksel gi bedre kjøreegenskaper enn en stiv..Vis meg den sportsbilen som har stiv bakaksel og er nyere enn 1970 :) Vel, hvor mye gromme understellsdeler er det til multilinken til 760/780? Det er så vidt jeg vet, ingen som lager senkefjærer bak, t.d. (godkjente saker). Ja, jeg vet om sakene Ben lager. Men, om du skal kjøpe tüv godkjent understell til en 760, får du bare org fjærer, du får ingen senkefjærer. Jeg tar 242en min sitt understell any day, mot 780ens understell :-) Ps. jeg har kjørt begge bilene mye! 780en er for all del veldig komfortabel, men jeg blir rett og slett redd, om jeg kjører sportslig :P blir som å kjøre båt vs kjøre tog. Seff., kunne man jo laget sportslige deler til multilink bakakselen, men dette blir jo ikke godkjent av b.t., samt å utføre denne modden er rett og slett ikke noe vits. Greit nok at bilen blir litt mer komfy, men dette er MYE jobb, det blir neppe godkjent og det er rett og slett ikke verdt det, spør du meg. Eneste som er litt kult, er at man kan på 760/780/960 slippe ned hele bakaksel og fjær/dempersystem som en enhet :-) ble langt svar her, men jeg ville heller brukt tid og penger på grmme dempere og senkefjærer på stiv aksling :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 corvette eller viper har det :D ekke du og drekker ? =) Både Viper og Corvette har da delt bakaksel. Ihvertfall C3 og nyere. Riktignok med tverrstilt bladfjær på Corvetten , men delt er det :) Har akkurat kommet hjem... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 DaButcher: Jeg snakket generelt om stiv bakaksel kontra delt. Og jeg er enig i at man kan få en 240 til å ha bedre kjøregenskaper enn en standard 760/780. Vi snakker jo 1600kg glider her :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Men er det enkelt og sette over bakakselen fra 760 til 740? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Hm, kan se for meg at akselen er for bred? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 toførr med delt bakaksel!??? Prøver dere å ta livet av godt voksne folk eller?? Slutt å leke eventyr og kom på noe konstruktivt istedet!! ;D delt bakaksel,på en 240!!?? *Moahahahahahaaaa* Why??? I såfall må det bli M5 diff og hele paketet.. men da kan man jo heller kjøpe Beemer da! nein give me toførr på godt unt vondt heller... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 700 er breiere, så blir krøll der man får ikke truetrack til 7/960 Hva er poenget? Skal du ha bil som er virkelig deili og kjøre, så kjøp deg ny bil! PS: ny mustang har hel aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.