Gå til innhold

Fjernlys bare på den ene sida

Ranger emnet


corsaduden

Anbefalte innlegg

Får ikke langlysa til å virke på høyresida på Primeran min. Faktisk så er jeg ikke helt sikker på om det lyser i den store pæra i det heletatt, det ser nesten ut som om det lyser bare fra den lille. Har sjekka at alle plugger står i rett sted, bytta pære osv, men det blir ikke noe bedre. Noen tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/ BILRESERVEDELER / BILBELYSNING / LAMPER /

 

Kabelsett for lyskaster

Erstatter bilens ordinære kabler og reléer ved bruk av sterkere lyspærer, 100 W eller mer. Enkel montering i bilens ordinære lyspæretilkoplinger. Leveres med kabler, 2 reléer (30 A) og monteringsanvisning.

 

Art nr Pris Antall

42-680 189,00 kr

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1211&iItemId=75847

 

Jeg har brukt dette settet på 2 forsjellige biler og traktoren. Enkel plugge i bilens pæreholder på den ene siden jorde ved lampene og koble pluss til batteriet. Fordelen er mindre spenningsfall og mindre strøm gjennom lysbrytern da settet har to reler med ferdige ledningspakker og sikringsledninger. PS passer bare rett på biler med H4-pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og nå er det kun nærlys. Den som hadde blitt klok på Primera... Arrgh :P

 

Har sjekka alle sikringene inni bilen, under rattet. Alle så ut til å være i orden, jeg sjekka like godt alle. Men under panseret er det jo et par bokser og.. Den der minste som er rett på siden av venstre skjerm så litt most ut.. Mye irr og drit nedi der, tviler på at det er kontakt alle steder.. Sikkert det som er problemet, skal få tak i en ny sånn boks i mårra. Den så litt smelta ut og.

 

To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvikling i saken: den der pæra på panelet som indikerer fjernlys står nå og lyser hele tida, uansett hvor hendelen står. Nå har jeg bare nærlys på begge lyktene. Må da være en måte å fikse dette på sånn at det funker? Er drita lei nå altså, skal jo kjøre fra Stavanger til trøndelag om et par dager, litt greit om det funker som det skal da.. Hjælp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt for meg at det er hendelen, serru. Har vært ute med den ja, den så bra ut, ikke brent eller noen ting.. Tørka vekk litt olje og griseri, passa på at alt lå som det skulle osv.. Kluet er at det er en sikringsboks under panseret som er noget grilla, men nå har jeg mekka som en helt og jeg finner ikke ut hva det. Kan jo være at feilen er i hendelen likevel da.. :P Får vel bare bytte den og se hva som skjer. Kan ikke koste all verden på knoksen den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår