Gå til innhold

droppe årsavgifta. Farlig?

Ranger emnet

rioi

Anbefalte innlegg

Har en gammel Audi 90 som jeg ikke har betalt årsavgifta på. Derfor lurer jeg på om jeg bare kan levere skiltene på Biltilsynet og bygge bilcrossbil av den, uten at dette får konsekvenser for meg. Vil nødig få tilsendt innkassovarsel etter noen måneder.

Hvis jeg ikke tar helt feil vil ikke dette bli noe problem før bilen skal registreres igjen. am i right?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene vil trekkes fra lønna di hvis du ikke betaler... Var det skilter på bilen 1. Jan skal den bilen var registrert på betale årsavgifta samme f... Du MÅ betale den på en eller annen måte uansett, det greieste for deg er å bare betale den NÅ.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være up-to-date med årsavgifta selv om du skal avskilte den. Avskilter du den før 01.06 får du igjen 50% av årsavgifta til høsten.

-Thelle-

FEIL. Får igjen halvparten bare viss den leveres til vraking og årsavgiften er betalt fullt ut.

spørsmålet er egentlig hva som skjer hvis jeg ikke betaler og bare leverer skiltene.

Bilen bør vere begjært avskiltet innen sommeren er over om det ikke allerede har skjedd.

Da vil fu få purringer, og til slutt få begjæring på bilen.

-Thelle-

Dersom du ikke betaler første faktura innen fristen 25.03.08

1. kommer purring, tilleggsavgift 250kr

2. skjer ingen ting på lang tid, før du får krav fra statens innkrevingssentral. her er det ingen vei utenom annet enn å betale. gjør du ikke det trekker de det rett fra lønna di.

Så, moralen er BETAL i TIDE! Den eneste som taper på at du lar vere å betale er deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider