Gå til innhold

Økt motoreffekt av Celica 1.8l 1996 modell.

Ranger emnet


Bearscar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kunne trengt litt hjelp angående motoreffekten på min Toyota Celica 1.8l 96-modell. Tenker på å trimme den litt, og eventuelt sett inn noe som gir bilen en fet lyd(Dump-ventil eller sportsfilter?). Har hørt at man kan putte inn Turbo på en 1.8l Celica, men har aldri sett det. Noen som har noen råd angående hva jeg burde høste inn? penger er ikke et problem ;)

 

Tusen Takk!

Toyota Celica 96-modell - 1.8l - Svart med 225/35 Dekk og svarte 18" felger - Sony Xplod XM-460GTX 600watt - Sotet Bakrute og side ruter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump på en N/A- motor?

Hvilken planet bor du på, og styr unna ting med rød trekant på fremover.

Nei, du kan ikke ha dumpventil på en 1,8 celica.

Luftfilter får den bare til å høres ut som en støvsuger, og vil heller tro at sansynligheten for å tape effekt er større enn mer effekt.

 

Skal du ha tøff lyd, så kjøp et effektanlegg/bakpotte eller noe sånnt.(lyd kommer bakfra, ikke fra ei kransekake under paseret)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skurk og du har drukket hva?

 

Får en del bedre lyd med sports filter og effektpotte. Men dette er ikke trim da du får nok 1hk av å gjøre dette. Men du får litt penere lyd. Men symaskin lyden blir du ikke kvitt hvis du ikke turbo konverterer. Noe som gjør at en T20 Celica aldri høres noe spesielt bra. Helt annerledes på T23 modellen.

 

Angående NA trim så kan du bytte hele eksos systemet ink grenrør, sportsfilter fra apexi, mappe bilen til 98 oktan, plane toppen og kanskje bytte dysene. Men gjør du alt dette kan du bare håpe på 10-15hk. Noe som ikke er så voldsomt mye, så enklere å spare pengene for å køpe f.eks. en GT4 eller en annen bil.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, hvis dere syns det er kult ned sugerør-eksos og et kaffefilter på insuget for å få "grom lyd" go ahead!

 

Hatt nok biler som har gurgla vann gjennom "sport-luftfilteret" som gir 50 biltemahester...minst!

Alle som kjører skikkelig heftig jallarånebil MÅ jo bare ha det største kaffefilteret biltema har da!!

 

Dere kan vel ikke mene for alvor at det høres bra ut med sportluftfilter?

 

Med mindre man kjører litt småheftig turbobil, eller en småkvass sugemotor, så kan man bare droppe det.

har ingen ting for seg på en standard 1,8 med 130hk. i allefall.(med mindre man ønsker høy biltemafaktor da)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, hvis dere syns det er kult ned sugerør-eksos og et kaffefilter på insuget for å få "grom lyd" go ahead!

 

Hatt nok biler som har gurgla vann gjennom "sport-luftfilteret" som gir 50 biltemahester...minst!

Alle som kjører skikkelig heftig jallarånebil MÅ jo bare ha det største kaffefilteret biltema har da!!

 

Dere kan vel ikke mene for alvor at det høres bra ut med sportluftfilter?

 

Med mindre man kjører litt småheftig turbobil, eller en småkvass sugemotor, så kan man bare droppe det.

har ingen ting for seg på en standard 1,8 med 130hk. i allefall.(med mindre man ønsker høy biltemafaktor da)

Er enig i det meste du sier her, men er uenig at lyden skal komme fra eksosenden fra Torshov. Da har du misforstått :D

 

Lyden skal komme fra motoren, og ikke nødvendigvis luftfilteret. Dog har jeg ingenting i mot sugelyden fra ett åpent filter:d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det meste du sier her, men er uenig at lyden skal komme fra eksosenden fra Torshov. Da har du misforstått :D

 

Lyden skal komme fra motoren, og ikke nødvendigvis luftfilteret. Dog har jeg ingenting i mot sugelyden fra ett åpent filter:d

 

Kult med 1,8 liter hattkaillmotor med rustent 1" utblås og et diiiigert konfilter under panseret som høres ut som en ælg som spyr i en hermetikkboks hver gang man kommer i skade for å komme borti gassen?

Insatsfilter skal jeg gå med på, men åpent filter?...nja, skeptisk!

Jeg mener i allefall at lyden skal komme bakfra...mye kulere med 3"rak enn et luftfilter på størrelse med en 50-kroners softis!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del lov å mene hva vil. Men noen biler som min høre faktisk ganke bra ut med sports filter. Men jeg har ikke biltema skvip. Men kald luft inntak fra K&N. Og det høres helt kurant.

 

men for all del skaff deg en 4 toms bakpott så det blr enda en riskoker i byen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med 1,8 liter hattkaillmotor med rustent 1" utblås og et diiiigert konfilter under panseret som høres ut som en ælg som spyr i en hermetikkboks hver gang man kommer i skade for å komme borti gassen?

Insatsfilter skal jeg gå med på, men åpent filter?...nja, skeptisk!

Jeg mener i allefall at lyden skal komme bakfra...mye kulere med 3"rak enn et luftfilter på størrelse med en 50-kroners softis!

 

Ingenting er som en Bmw 518 som du hører fire kvartaler unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener da at lyden blir bedre med et sportsluftfilter, litt suge lyd er bare kos da. Å skjønner ikke hvorfor dere rakker ned på sportsluftfilter på biltema, funker faktisk meget bra og koster lite! Nei, den suger ikke inn masse drit forde om den er billig!

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kunne trengt litt hjelp angående motoreffekten på min Toyota Celica 1.8l 96-modell. Tenker på å trimme den litt, og eventuelt sett inn noe som gir bilen en fet lyd(Dump-ventil eller sportsfilter?). Har hørt at man kan putte inn Turbo på en 1.8l Celica, men har aldri sett det. Noen som har noen råd angående hva jeg burde høste inn? penger er ikke et problem ;)

 

Tusen Takk!

Alternativ #1 - søk på nett etter "front cut" "half cut" "3s-gte" "7a-fe" "7a-ge" "7a-gte" "engine swap" "engine conversion" etc osv bla bla god mann mann hostesaft økseskaft ...

#2) Bytt bil!

#3) Skaff en G topp fra en 4A-GE, gjerne en gen. 4/5 silvertop eller blacktop og hiv på en turbo på den igjen.

#4) - http://www.motorimport.dk Kjøp et GT4 halfcut av Egon og konvertér til en skikkelig motor med det samme.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei!

 

Jeg kunne trengt litt hjelp angående motoreffekten på min Toyota Celica 1.8l 96-modell. Tenker på å trimme den litt, og eventuelt sett inn noe som gir bilen en fet lyd(Dump-ventil eller sportsfilter?). Har hørt at man kan putte inn Turbo på en 1.8l Celica, men har aldri sett det. Noen som har noen råd angående hva jeg burde høste inn? penger er ikke et problem ;)

 

Tusen Takk!

 

Hvis penger ikke er et problem kjøp GT eller GTFOUR versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår