Gå til innhold

Hjelp til valg av maskin

Ranger emnet


anna_viktoria

Anbefalte innlegg

Hei dere

Etter å ha lest en del tråder her,så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål...

Det er mange meninger ute å går, så for en nybegynner så er det lett å rote seg bort.

Nok om det.

 

Jeg bruker pr i dag Meguiar Deep Crystal System. Step 1-2-3 polerpakke, jeg har nå fått testet dette på 4 forskjellige biler med knallbra resultat.

Synes det er kjempegøy å pleie bilene til de jeg har rundt meg...problemet nå er at jeg kunne tenke meg å bruke maskin.

men hvilken maskin??????

 

Jeg vil påføre produktet for hånd,men bruke maskin til å polere av.(ikke spør meg hvorfor:tannløs: )

Tenkte på en maskin som ligger mellom 500-1000 kr.

Hva er best da??

Og hvilke pads skal jeg bruke siden jeg ikke skal påføre men kun polere av produktet.

 

Det hadde vært fint hvis jeg kunne kjøpt produktene på bilextra.

 

Til sist...

Hvilken avfetting og shampo er best?

 

Takker så mye for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påføre produktet for hånd,men bruke maskin til å polere av.(ikke spør meg hvorfor:tannløs: )

 

Du finner nok fort ut at det lønner seg å kjøre både step 1+2 PÅ med maskinen, fremfor av... ellers blir det fort mye kål ettersom begge disse skal fjernes før de har tørket. Step3 likte jeg best å gjøre for hånd når jeg brukte den; dog med Even coat applicator i stedet for de tradisjonelle "skumplast-pad'ene."

 

Når det gjelder avfetting, har jeg stort sett holdt meg til PAN. Såpe har jeg brukt mye forskjellig, men den beste jeg har testet (på polerte biler) er Gold Class-såpa. Den blir dog dyr i lengden dersom du vasker ofte, så jeg skjønner godt at mange har gått over til NXT Car Wash som har en vesentlig lavere pris per liter, og gjør en veldig bra jobb.

 

Maskiner, ja... Clas Ohlson og Biltema funker bra, men kost på noen gode pad'er ellers er det omtrent bortkastet. Masse bra tips her på forumet om hvilke som er bra...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Hei dere

Etter å ha lest en del tråder her,så sitter jeg igjen med enda flere spørsmål...

Det er mange meninger ute å går, så for en nybegynner så er det lett å rote seg bort.

Nok om det.

 

Jeg bruker pr i dag Meguiar Deep Crystal System. Step 1-2-3 polerpakke, jeg har nå fått testet dette på 4 forskjellige biler med knallbra resultat.

Synes det er kjempegøy å pleie bilene til de jeg har rundt meg...problemet nå er at jeg kunne tenke meg å bruke maskin.

men hvilken maskin??????

 

Jeg vil påføre produktet for hånd,men bruke maskin til å polere av.(ikke spør meg hvorfor:tannløs: )

Tenkte på en maskin som ligger mellom 500-1000 kr.

Hva er best da??

Og hvilke pads skal jeg bruke siden jeg ikke skal påføre men kun polere av produktet.

 

Det hadde vært fint hvis jeg kunne kjøpt produktene på bilextra.

 

Til sist...

Hvilken avfetting og shampo er best?

 

Takker så mye for svar.

 

DC paint cleaner og DC polish skal jobbes litt med og ikke bare påføres, ihvertfall for best mulig resultat. Og til DC serien er det DA maskin som er best egnet, f.eks sånn 2-hodet maskin fra CO eller biltema (299.-) + ordentlige pad`s fra cyclo (kan kjøpes hos scandicshine). Resultatet blir nok best hvis du jobber med produktene med maskin og fjerner de for hånd, personlig fjerner jeg aldri produkter med maskin men det kan vel være smak og behag.

 

Når det gjelder shampoo og avfetting er det delte meninger og smak og behag, prøv til du finner noe du liker.

Den Nxt såpa til meguiars er ganske sterk og vil være hard mot voksen, goldclass såpa er mild og fin men det finnes mye annen bra såpe på markedet, ta en titt hos http://www.scandicshine.no/

 

Hvis du skal fjerne produkt med maskin må du ha en veldig myk pute uten "cut" (slipeeffekt) for å ikke lage riper, du kan jo spørre på bilxtra selv om kompetansen blant de ansatte ofte er variabel.....ellers skulle vel hvite cyclo pads fungere fint til produktfjerning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Du er herved arrestert... NXT-såpa er ikke i nærheten av sterk nok til å være spesielt "hard" mot gode vokser ;)

 

Min erfaring er at den er mye sterkere enn mange andre såper som har både bedre gli og er i tillegg mildere mot voksen, ser ikke helt poenget med å bruke den til annet enn vask før polering eller voksing. Har prøvd å blande den mildere man da blir det dårlig gli og det er fyfy....menmen, smak og behag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at den er mye sterkere enn mange andre såper som har både bedre gli og er i tillegg mildere mot voksen, ser ikke helt poenget med å bruke den til annet enn vask før polering eller voksing. Har prøvd å blande den mildere man da blir det dårlig gli og det er fyfy....menmen, smak og behag:)

 

Et parti NXT-såpe (usikker på om den ble produsert i 2006 eller 2007) var vesentlig annerledes enn den som ble produsert før og etter, kanhende du har testet noe fra dette partiet?

 

Jeg testet ikke av dette partiet selv (det var etter at jeg sluttet hos importøren) så bortsett fra at den var mer tyntflytende og hadde en annerledes farge vet jeg ikke hvordan den var.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha
Et parti NXT-såpe (usikker på om den ble produsert i 2006 eller 2007) var vesentlig annerledes enn den som ble produsert før og etter, kanhende du har testet noe fra dette partiet?

 

Jeg testet ikke av dette partiet selv (det var etter at jeg sluttet hos importøren) så bortsett fra at den var mer tyntflytende og hadde en annerledes farge vet jeg ikke hvordan den var.

 

Da er det godt mulig at jeg har en flaske fra det partiet ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et parti NXT-såpe (usikker på om den ble produsert i 2006 eller 2007) var vesentlig annerledes enn den som ble produsert før og etter, kanhende du har testet noe fra dette partiet?

 

Jeg testet ikke av dette partiet selv (det var etter at jeg sluttet hos importøren) så bortsett fra at den var mer tyntflytende og hadde en annerledes farge vet jeg ikke hvordan den var.

 

Da kan det forklare noe......syntes den var noe hard mot polishen den flaska jeg hadde..

 

Hvor har du den infoen fra Kazzper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det forklare noe......syntes den var noe hard mot polishen den flaska jeg hadde..

 

Hvor har du den infoen fra Kazzper?

 

Jobbet i noen år for den norske importøren, Panvulk. Var lett å se på flaskene at innholdet var annerledes. Om dette var en direkte feilproduksjon fra Meguiar's skal jeg ikke garantere, men innholdet i partiene vi fikk i etterkant var i alle fall likt som før dette spesielle partiet...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår