Gå til innhold

240 Cab

Ranger emnet

DimitriX

Anbefalte innlegg

får jo aldri verden noe sånt på skilter da!!!

Det går en 142 cab på skilter, i Norge.

Den var godkjent først i .SE, så tatt inn til Norge på 90-tallet en gang. Ble solgt rundt 1999-2000 for ~~30k i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men han snakker jo om å lage en selv. og det er noe heltannet. da det er norsk kontrollorgan som skal avgjøre. Og da vet vi hvordan det går

Ja, da må et godkjent karrosseriverksted gå god for det, samt man må vel ha tüv godkjenning :P aka. kræsje en tilsvarende bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha papir fra et uavhengig kontrollorgan (f.eks Sintef) der de må fremlegge tester og godkjenne at bilen ikke vil oppføre seg noe annerledes i en evt krasj, noe den faktisk vil gjøre.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig bare å kappe av taket da, men kan lønne seg å sveise igjen dørene, for at bilen skal bli litt stivere.

Noen kamerater av meg har en 240 cab, den er dørene sveisa igjen på, tror ikke det er gjort noe annet enn det med den.

Dem kjøpte den som cab, var egentlig meninga at vi skulle ha den som turevogn, men det har det blitt dårlig med da ingen har noe spesielt lyst til å kjøre bilen. Er mulig det kan bli problemmer med å få igjen noe på forsikringa som er på prøveskiltene hvis det skjer noe, er sikkert ikke noe problem å miste lappen når du er ute å kjører med sånn bil heller.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo egentlig bare å kappe av taket da, men kan lønne seg å sveise igjen dørene, for at bilen skal bli litt stivere.

Vil tro at bilen knekker sammen over første fartshump om man ikke sveiser igjen dørene, eller lager noen ekstra forsterkninger.

Er mulig det kan bli problemmer med å få igjen noe på forsikringa som er på prøveskiltene hvis det skjer noe, er sikkert ikke noe problem å miste lappen når du er ute å kjører med sånn bil heller.

Prøveskilter gir bare ansvarsforsikring. Og den tror jeg gjelder uansett hvordan bilen er, bare den kan regnes som forsvarlig å kjøre med.

Dessuten, hva annet skal man få bruke prøveskilter til, enn for å kunne prøvekjøre sin hjemmemekkede cab? :D

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøveskilter gir bare ansvarsforsikring. Og den tror jeg gjelder uansett hvordan bilen er, bare den kan regnes som forsvarlig å kjøre med.

Tenkte mest på å dekke personskade jeg, er litt kjedelig hvis vi kræsjer med bilen og noen skader seg skikkelig, da kan det bli jævelig dyrt hvis ikke forsikringselskapet dekker det.

Du sliter med å få frontruta til å holde og hvis du hugger av taket, den caben som dem har er det masse sprekker i frontruta. Og det kommer sikkert av at den er så slapp i karosseriet.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg bare tenkte jeg skulel tipse dere:

Om et kjøretøy er "farlig ombygget", kan du faktisk miste lappen(!) ved å kjøre det!

Jeg ville tro at å kappe vekk bærende konstruksjon går under farlig ombygging.

Ikke for å være gledesdreper, men det er litt kjipt å miste lappen for "tull". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider