Gå til innhold

Trollet_: Bmw 325i -86 - prosjekt

Ranger emnet

Trollet_

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet min første Bmw, har egentlig bare hatt honda intil dags dato, men så fikk jeg lyst til og prøve noe nytt og snublet over denne bilen

150508.jpg

en helt orginal 2-dørs 1986 mod 325i M-tech.

feil/mangler med bilen:

-utslitt klutsj.

-slakk i tannstang.

-rust i indre og ytre hjulbuer bake.

-kam samt en ventil-løfter må byttes.

-bilen hadde stått lagret innendørs over lengre tid og hadde derfor fått litt mugg i dørken og på setene, (bare litt).

-ellers elendig lakk og litt smårust her og der.

I første omgang skal bilen settes i perfekt stand, modifikasjoner kommer etter hvert:)

Planer, Motor:

-effekt-økning blir det nok:) har ikke lagt så mye planer der enda, men skal iværtfall overhale toppen på denne motoren og kansje ha den som bruks-motor og få tak i en til som kansje vil bli oppsatt med turbo og gode greier:)

Planer, utsende:

-planen er og ha et gjennomført diskre utsende, noe diger alu-vinge, rs-fangere, dummy luft-inntak og japsepotte UTGÅR, med høye kneløft og fiolin-musikk :violin:

-bilen vil også bli markant lavere/stivere osv:)

-bilen vil også få ny lakk, deffinitivt en bmw-farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg så langt at jeg har fått montert et sett felger på bilen, 15" Borbet med 195/60/15-dekk, ble litt ballong-aktig, så for satse på at de blir til banebruk:)

IMAGE_111.jpg

har forøvrig et annet sett med lett-metallsfelger også liggende:)

16" ATL-felger med 205/45/16, synes de kler bilen litt bedre, så blir vel de jeg tar i bruk, (framme på bildet under)

IMAGE_114.jpg

ellers måtte jeg ta et bilde i motor-rommet også:)

IMAGE_113.jpg

når jeg finner kameraet skal jeg ta litt mer bilder av det som er av rust på bilen osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja okei da, noen blir betuttet hvis de ikke blir nevnt:)

imens jeg enda var på jobb i sandefjord, var B.T.i og en til kompis og hentet kjerra ca 1 mil utenfor bodø, bilen hadde da stått i en garasje i 3 og et halvt år og var da ekstra shabby, var heller ikke skilter på bilen så de måtte kjøre med profisorisk slepetau til B.T.i der bilen skulle stå lagret i 4 dager.

B.T.i, som forøvrig satt i den svært så stillegående bmw'en (helt uten eksos-anlegg) holdt på og få så stor påkjenning på hørselen at han måtte sitte med ene fingeren i øret hele turen.

huff, nok oppmerksomhet for idag sier jeg bare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg enda var på jobb i sandefjord, var B.T.i og en til kompis og hentet kjerra ca 1 mil utenfor bodø, bilen hadde da stått i en garasje i 3 og et halvt år og var da ekstra shabby, var heller ikke skilter på bilen så de måtte kjøre med profisorisk slepetau til B.T.i der bilen skulle stå lagret i 4 dager.

B.T.i, som forøvrig satt i den svært så stillegående bmw'en (helt uten eksos-anlegg) holdt på og få så stor påkjenning på hørselen at han måtte sitte med ene fingeren i øret hele turen.

Rett skal være rett din koch..;)

Jeg og Trollet_ suste her om dagen til Ørnes på testtur av "ny"bilen. Jeg benyttet samtidig anledningen til hente en radiator hos Esmyr til min bil.

Må innrømme at jeg ble litt imponert over bilen, motoren virket veldig sterk og villig, til tross for at hele check-panelet leker discotek.

Så iløpet av sommeren blir det nok skikkelig bil av denne også:)

Så får vi bare håpe at du unngår lønningspils og bergvegger med denne;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...