steingal Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Har just kjøpt meg en Impreza GT 95Mod og er ganske fornøyd:thumb Men det jeg lurer på som ny subaru eier: Hvilken er det jeg har? Er det GC,GF eller GM? og hva er forsjellen på disse? Tenkte å si litt om bilen: Det er en 95mod som er rullet 195K, forrige eier har montert spoileren og scoopet som ifølge han at det er fra en STI (om noen som mener dette er feil, si fra. For jeg er ikke heilt sikker) Det er montert dumpvalve og justert turbotrykket opp 0.1bar(lader nå 1bar) Proffsota vinu rundt om 17" sommerhjul Ellers er bilen orginal Det må gjøres litt med bilen, men deler er bestilt Må skifte toppdekselpakninger og klinkestag rundt biln. Tanken om å bygge noen crossbars har streifet hodet, får se nermeste framtid hva som blir gjort.. (vil ikke bruke penger på dette hvis jeg får til å bygge selv) Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Pen bil! Går godt kan jeg tenke meg. Fremtidige planer? Jeg kan iallfall si at du har GC. :) Nyttig lesestoff: http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza#First_generation_-_.22GC.22.2F.22GF.22.2F.22GM.22 Her forklarer hva GC GF GM er: http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza_WRX Her står det også info om de forskjellige modellene: http://new-car-model.com/subaru/impreza/subaru_impreza_coupe_gfc2.0_4h4(11950)/ Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 http://www.imprezadriver.com Mer kompetanse enn samtlige Subaruverksteder i Norge! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Takker for svar:thanks Har planer om litt plast på bilen, men er usikker på om det kun blir frontfanger eller bodykit.. har funnet et kit som har fanget min intr. ligger på norvatio.no "Storm" Komplett WIDE Bodykit Subaru Impreza" hva burde jeg gjøre?? Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Hvis du kutter ut den fronten så blir det kanskje bra. Men slikt kit på en Impreza i Tromsø? Det er jo om vinteren det er spesielt morsomt med Impreza og du skal lage den om til en asfaltbil! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Hvis du kutter ut den fronten så blir det kanskje bra. Men slikt kit på en Impreza i Tromsø? Det er jo om vinteren det er spesielt morsomt med Impreza og du skal lage den om til en asfaltbil! Sant så sant. Men det er jo ikke noe problem å ha orginalfanger til vinter og stylingsfront til sommer på bilen hvis jeg kun kjøper meg front. jeg syns jo at orginalfangeren er pen men jeg vil ha den litt lengre ned mot veien. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Ett ord: Senk :thumb Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Ett ord: Senk :thumb Har kansje planer om d.. tenker å senke 30 eller 35mm. vet ikke om jeg tør senke siden det allarede er en lei vinkel på drivakslinger bak. det vil si at diffen ligger lavere enn hjulspindlene og dermed peker akslingene opp mot hjulene ifra diffen.. tror ikke det blir heilt godt for drivknutene når man senker. Noen som har erfaring om at dette blir å holde?? Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Er den senket fra før? Best kjøreegenskaper får bilen når bærearmene står helt horisontalt i forhold til bakken, det tilsvarer en senking på rundt 25-30 mm. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 (endret) Er den senket fra før? nei den er nok orginal. Men hvordan går det med drivknuter når den er senket? Ingen som hvet? Endret Februar 5, 2009 av steingal Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Tenkt å legg ut litt skrytebilderbabyhmm? :camper: Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Ah, nå var den ikke så lav lenger. Så litt høyere ut på det øverste bildet enn de siste du har lagt ut. Kan vel ha med ujevn bakke. Det du kan gjøre er å skifte ut blinkerne med klarglass. Blir mye penere :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 hehe, kom over wikipedia ang gc osv... sitat ;Subaru Impreza 1.6 TS used by the Singapore Police Force Sto som tekst under et bilde...heheheh Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 hehe, kom over wikipedia ang gc osv... sitat ;Subaru Impreza 1.6 TS used by the Singapore Police Force Sto som tekst under et bilde...heheheh Hehe. ja der er det vist bare å passe seg for politiet:coplight Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gakken Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Fin bil. Jeg er i mot plast på Impreza. Synes en såppas pen og rå bil skal være som den er. Men en ting kan jeg gå med på, du sa du ville ha den lavere foran... STi leppa nederst på fangeren. Da blir den like lav foran som resten av bilen er. http://www.scoobyparts.com feks har den leppa. Siter - '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5 x '97 VW Caddy 1,9D x '93 Subaru Legacy Turbo x '95 Subaru Impreza GT x '89 Nissan Laurel 2,8DLX x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg