steingal Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Bytter du til 99/00 front må du også bytte frontlyktene, ellers får du glippe mellom panser og grill. STI har aldri laget noen større scoop til GT, så det er nok uoriginalt. Du ødelegger kjøreegenskapene til bilen om du senker mer enn 25 mm, da er jo mye av poenget med senk borte ;) som jeg har skrevet flere ganger tidligere på denne tråden: jeg skal bytte panser, grill og LYKTER. ang. scoop. takk for svar jeg viste ikke d, det var han jeg kjøpte bilen hos som mente at det var sti scoop. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 HMHAGA, skjønner ikke helt hvordan du får til å ødlegge kjøreegenskapene om du senker mere enn 25mm egentlig Min var senket rundt 50, og samtlige deler varbyttet av både foringer, stabstag, avstivere og link og jeg kan ikke helt tenke meg at den bilen der satt dårligere på veien enn noen av de andre impreza jeg kjørte mot Har du onklige coilovers og får dette justert inn riktig vil nokk dette sitte langt bedre! du får en stivere bil med halvmyk retur, og hele tyngdepunktet på bilen senkes nærmere bakken. De bilene er skyhøye! En ting til. Det er DIN bil, men jeg personlig ville aldri i hele mitt liv satt på noen øyelokk! det går helt imot med religion som bilbygger! Her har du komplett 2000mod front. Inkl grillen og framfanger, det jeg kan anbefalle er P1 leppe å montere til framfangern din. senker høyden forran og ser mye tøffere ut ! ja de er skyhøye, og det har jeg tenkt å gjøre noe med. jeg er bare litt skeptisk til å slippe ned bilen for mye med tanke på drivknuter bak. Orginalt (min bil) har drivakslingene bak en vinkel som aldeles ikke blir noe rettere av å senke. (skjønner?) som sikkert de fleste hvet er at en rett drivknute varer lenger enn en som ligger i maks vinkel. hm, en ting til. Det er min bil ja, og jeg vil heller ha på øyelokk istede for ett par ekstralys forran grillen.. men som sikkert mange sier og mener: Det er forsjell på smak og behag.. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Den var skikkelig tøff. Tror på at bilen blir stillig. Den ser i allfall sinna ut. :D Men får tak i smoked lykte film. Det tror jeg er det enkleste enn å bruke sote spray da får du en gjevn over flate. =) hvis man ikke har kjempe peil på å sote med spray da. :D eller bruke sotefilm til viduene har hørt noen har tatt det i bruk også.. Men ikke sett det selv. bare smoked headlight film.. og det var stillig.. :) jeg tror nok det beste er å kjøpe lykter som er sotet, siden jeg må ha nye lykter uansett. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Lillegud gammle dette her? Fin bil grattis! Anbefaler deg å legge litt penger i facelift lamper og 99-00 fronten, ny front hos subaru forhandler ligger på rundt 3000,- løfter utseende noe helt enormt! :) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gakken Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Lillegud som gamle er det vel O1e på IDCN som har tror jeg Siter - '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5 x '97 VW Caddy 1,9D x '93 Subaru Legacy Turbo x '95 Subaru Impreza GT x '89 Nissan Laurel 2,8DLX x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 HMHAGA, skjønner ikke helt hvordan du får til å ødlegge kjøreegenskapene om du senker mere enn 25mm egentlig. Min var senket rundt 50, og samtlige deler varbyttet av både foringer, stabstag, avstivere og link og jeg kan ikke helt tenke meg at den bilen der satt dårligere på veien enn noen av de andre impreza jeg kjørte mot Men den ville vært enda bedre om du ikke hadde senket den så mye ;) For det første får den veldig begrenset fjæringsvei, så demperne bunner eller stopper i bump stops ved svingkjøring eller på humpete vei - og da mister man grepet. I tillegg får bærearmene en veldig uheldig vinkel som ødelegger geometrien i hjullopphenget, spesielt foran. Det blir for stor høydeforskjell mellom tannstang og styrekulene, resultatet er understyring ved svingkjøring da spissingen endrer seg (spriker). Et annet problem som oppstår er at drivakslingene blir for korte - spesielt bak. Da hopper de ut av differensialen... Til sist så blir roll centre i bilen feil, det flytter seg ned under bakkeplan - så bilen begynner faktisk å krenge MER. Kan skrives side opp og side ned om dette, fakta er at Impreza fungerer best med maksimalt 25 mm senk. Men om man er mer opptatt av utseende, så ser jo Impreza'n veldig fin ut når den er mye senket. Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Min var senka 25 front og 30bak, var ihvertfall veldig fornøyd med den høyden der jeg.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 (endret) Men den ville vært enda bedre om du ikke hadde senket den så mye ;)For det første får den veldig begrenset fjæringsvei, så demperne bunner eller stopper i bump stops ved svingkjøring eller på humpete vei - og da mister man grepet. I tillegg får bærearmene en veldig uheldig vinkel som ødelegger geometrien i hjullopphenget, spesielt foran. Det blir for stor høydeforskjell mellom tannstang og styrekulene, resultatet er understyring ved svingkjøring da spissingen endrer seg (spriker). Et annet problem som oppstår er at drivakslingene blir for korte - spesielt bak. Da hopper de ut av differensialen... Til sist så blir roll centre i bilen feil, det flytter seg ned under bakkeplan - så bilen begynner faktisk å krenge MER. Kan skrives side opp og side ned om dette, fakta er at Impreza fungerer best med maksimalt 25 mm senk. Men om man er mer opptatt av utseende, så ser jo Impreza'n veldig fin ut når den er mye senket. 1. Først og fremst SKAL man få tatt 4hjuls kontroll og justering på bilen etter du har senket og fucket til hjulvinklene. Da får man hjulvinklene der de skal være. 2. Kortere fjæringsvei får den ja, men du får en stivere fjær også som gjør at det skal mere til for å slå demperne i bunn. 3. Bærearmene får en litt annen hvilevinkel når bilen er senket, men de beveger seg akkurat på samme måte som en usenket bil under kjøring. Bortsett fra at det er mindre bevegelse på bærearmene siden det er kortere fjæringsvei og dvs: At hjulvinklene vil forandre seg mindre under kjøring og voala bedre veigrep "uansett" kjøring. 4. Ja mann forandrer høyden på styrekuler iforhold til tannstang. Nå vil jeg virkelig mene at ennver bil (også impreza'en) er bygd slik at spissingen ikka forandrer seg uansett hvordan høyde styrekulen har i forhold til tannstang. (Uansett la oss for eks. si at spissinga forandrer seg: Etter senk har man tatt 4hjulskontr. og spissingen er rett, når man kjører vill spissinga forandre seg mindre i dumper enn en orginalhøy bil) 5. Hvis man får et problem med at drivakselen hopper ut av knuten så er det IKKE pga. senk! Det er andre årsaker som gjør nettopp dette. f.eks gåen drivknute, skeiv drivaksel osv. Drivakslinger på biler er bygd slik at de ikke skal hoppe ut uansett høyde på hjulene i forhold til bilen. hvis de ikke var bygd slik, ville jo alle biler med drivakslinger bli fri forr framdrift pga. at drivakslingene hoppet ut av knutene fordi at man hadde kjørt i en hump. 6. Du vil forandre aerodynamikken i bilen slik at luften som går under bilen vil gå raskere undrer siden det blir mindre plass under bilen og vil dermed skape mer undertrykk under bilen. Dvs at undertrykk=vacum og dermed blir bilen "sugd" til bakken. Og til sist. "Til sist så blir roll centre i bilen feil, det flytter seg ned under bakkeplan - så bilen begynner faktisk å krenge MER." Jeg må bare si: Hvor får du dette fra?? når du senker vil du få stivere fjærer, kortere fjæringsvei, du vil få tyngepunktet til bilen nermere bakken og du vil endre på bilens "roll centre". Alle som har hatt en orginalhøy bil også senket den vil nok være enig med på at bilen krenger vesentlig mindre med senk. Alt i alt så vil jeg si at du får bedre veigrep med senk. Endret Februar 5, 2009 av steingal Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steingal Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Vel dette har skjedd siden sist Toppakningen har tatt kveld.:shake Så bilen har stått i garage siden. Har ikka reparert enda siden jeg var usikker på om jeg skulle overhale motor eller kun skifte toppakning(er). Men nå har jeg bestemt meg, og motor vil nok få seg en god overhaling med stempel; råder og det som hører til. Jeg var godt igang med deleinnkjøp til 99/00 fronten jeg skal montere, så jeg har fått inn: - 99/00 Panser - Grill - Clear black Hoved, park og blinklykter - "øyelokk" - Frontleppe (siden jeg ikke blir å bytte fanger) Det jeg mangler nå er 99 tåkelys(klarglass) og sti baklykter Jeg kommer ikke til å fikse bilen med det første fordi det er en førstegangstjeneste som lurer rundt hjørnet. Siter MY95 Subaru Impreza GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Fått gjort noe mer med kjerra da? tøff bil:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 1.Først og fremst SKAL man få tatt 4hjuls kontroll og justering på bilen etter du har senket og fucket til hjulvinklene. Da får man hjulvinklene der de skal være. 2. Kortere fjæringsvei får den ja, men du får en stivere fjær også som gjør at det skal mere til for å slå demperne i bunn. 3. Bærearmene får en litt annen hvilevinkel når bilen er senket, men de beveger seg akkurat på samme måte som en usenket bil under kjøring. Bortsett fra at det er mindre bevegelse på bærearmene siden det er kortere fjæringsvei og dvs: At hjulvinklene vil forandre seg mindre under kjøring og voala bedre veigrep "uansett" kjøring. 4. Ja mann forandrer høyden på styrekuler iforhold til tannstang. Nå vil jeg virkelig mene at ennver bil (også impreza'en) er bygd slik at spissingen ikka forandrer seg uansett hvordan høyde styrekulen har i forhold til tannstang. (Uansett la oss for eks. si at spissinga forandrer seg: Etter senk har man tatt 4hjulskontr. og spissingen er rett, når man kjører vill spissinga forandre seg mindre i dumper enn en orginalhøy bil) Spiissinga endrer seg på de aller fleste biler ved innfjæring, dette ofte til mere spissing med mere innfjæring, dette for å hente bilen inn igjen om den skulle skene ut, akkurat som at negativ camber som oftest øker 5. Hvis man får et problem med at drivakselen hopper ut av knuten så er det IKKE pga. senk! Det er andre årsaker som gjør nettopp dette. f.eks gåen drivknute, skeiv drivaksel osv. Drivakslinger på biler er bygd slik at de ikke skal hoppe ut uansett høyde på hjulene i forhold til bilen. hvis de ikke var bygd slik, ville jo alle biler med drivakslinger bli fri forr framdrift pga. at drivakslingene hoppet ut av knutene fordi at man hadde kjørt i en hump. Drivakslingene kommer ikke til å hoppe ut, men dess kvassere vinkel de får dess mer sliter det på ledda, er derfor yttre ledd foran går oftere, men trodde ikke vinkelen på ledda på Impreza er så ille orginalt, tror heller ikke det blir så ille av litt senk, men du kan jo prøve deg med en feit jekkestropp og dra bilen ned så ser du fort det. 6. Du vil forandre aerodynamikken i bilen slik at luften som går under bilen vil gå raskere undrer siden det blir mindre plass under bilen og vil dermed skape mer undertrykk under bilen. Dvs at undertrykk=vacum og dermed blir bilen "sugd" til bakken. Delvis rett denne gangen, dess lavere bilen er dess mindre luft går under den, og dess mindre turbulens både under og bak, mindre luftmotstand. Og til sist. "Til sist så blir roll centre i bilen feil, det flytter seg ned under bakkeplan - så bilen begynner faktisk å krenge MER." Jeg må bare si: Hvor får du dette fra?? når du senker vil du få stivere fjærer, kortere fjæringsvei, du vil få tyngepunktet til bilen nermere bakken og du vil endre på bilens "roll centre". Alle som har hatt en orginalhøy bil også senket den vil nok være enig med på at bilen krenger vesentlig mindre med senk. Alt i alt så vil jeg si at du får bedre veigrep med senk. Dess lavere tyngdepunkt dess bedre, for da sitter bilen mere "klistra" til bakken, kortere fjæringsvei er ikke ett pluss, men om du alikevel skal ha bilen stiv trenger du ikke lang fjæringsvei. Veigrepet blir ikke automatisk bedre med senking, det er det hjulvinklene som bestemmer, men lavere tyngdepunkt og mindre luftmotstand, i tillegg til "kvassere" hjulvinkler gjør sitt til at bilen ligger bedre på veien, og kan kjøres mere effektivt med. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Er nye eier av denne bilen no etter at den har vært skadet etter kolisjon :) men bilen er oppe å går og er kjørbar...mangler bare skilt på den nå :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebbebo Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 Er nye eier av denne bilen no etter at den har vært skadet etter kolisjon :) men bilen er oppe å går og er kjørbar...mangler bare skilt på den nå :D nice ! grattis :) bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudian Skrevet Oktober 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2013 ligger noen bilder her :) http://subarudriver.com/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=26505 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.