Gå til innhold

Noen spørsmål ang lett trimming av b2* motor..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Ah.. Ja, skjønte jo dette, men de høykompstemplene har jo den kulen midt på, så kompen er igrunn ikke så veldig mye høyere.. Den kulen er vel kanskje 1.5-2mm høy.. Det jeg da tenkte på, er å sette inn flate stempler, å plane toppen såpass mye at ventilene ikke tar i stemplene, for så å sette på en kvassere kam.. Er el-tenning på motoren fra før, å jeg kjører med 98blyfri og tilsetningsstoffet til v-power.. Får vel samme nytten det, som e85?

Er en bilcrossmotor ja, så kostnadene burde være rimelig lave.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som du har tilstrekkelig komp. allerede!

For tydeligvis så har du over 10:1. Spes. hvis du har urørte f.rom og en topp som 99% sikkert har sett en planfres før (bare noe som sier meg det) ;)

Og det holder for alle de kammene som er nevnt tidligere her,men litt porting må til på den toppen du har!

Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Da ser det ut som om bunndelen blir slik den er.. Toppen er 100% orginal, så er nok bare porting som trengs der ja...

Da er det bare på leting etter kvassere kam da.. :)

Hvilken kam står i b230E forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k/el d mest sansynlig k

å? trodde k var i rundt 80 tall b23e. visste ikke den var i b230e.

ellers, om han konverterer til e85, kan han vel kjøre noe høyere boost enn 10:1 også? forutsetter seff tenningsmods også

Lenke til kommentar
Del på andre sider