Gå til innhold

bilstereo installatør?

Ranger emnet

karljoh

Anbefalte innlegg

Hei skal sette i en ny dynamo i bilen men trenger en Bilstereo installatør til å gjøre jobben for meg, eller er det mekaniker som gjør sånt?

Men, det jeg lurer mest på er hva er nermeste installatør i nærheten av Stokke\Tønsberg å hva koster det sånn ca å få en installatør til å se over anlegget ditt å koble ting på rett plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken bil har du?? å bytte dynamo er ingen stor jobb som regel.

Jeg kan bytte den, og se over anlegget ditt... bor i Åsgårdstrand ;)

Edit: eller kjøre innom klovnster på installbay ;)

Kan du hjelpe meg med å bytte dynamo:)

Det er en Mazda 323 1988 model, ikke den dyreste bilen akkurat men anlegg det Begyner å lingne på noe:)

Hva skal du ha for jobben?

Hadde vært veldig fint om jeg kunne få litt hjelp til å stille inn forsterkerene rett, å hjelpe meg litt med å se over om ting ser ok ut.

Dette er første anlegget mitt så hadde satt veldig pris på om noen kunne komme med noen meninger å forbedringer og sånt:)

Har Nesten alle delene på plass nå, trenger bare batteri terminaler å spiller.(Har spiller snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamobytte er ikke mer enn 15min arbeid for en som har skrudd litt.. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan forsterkerene skal stilles inn.. dette må man høre.. Å alle kan jo høre når musikken låter pent? :p

Vil tro at du klarer dette selv.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger abrolutt ikke å være rakketforsker for å bytte dynamo så det bytter man lett om man er litt fingernem og har skrudd litt bil før. (Så lenge man ikke skal begynne å styre med annen type dynamo og modde, i forhold til det som sitter der fra før).

Stille inn anlegg bør man gjøre selv, i allefall være tilstede sånn at man får den lyden man selv vil ha, for ingen ører er like, så det er greit at de ørene som skal sitte i bilen tilvanlig er med å stiller inn anlegget. :-)

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamobytte er ikke mer enn 15min arbeid for en som har skrudd litt.. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan forsterkerene skal stilles inn.. dette må man høre.. Å alle kan jo høre når musikken låter pent? :p

Vil tro at du klarer dette selv.. :)

Ringer deg når det er tid for å bytte dynamo på Integralen :D

Støtter de som sier at forsterkerne bør stilles inn etter dine ører, men som regel hjelper det veldig å ha hjelp av noen som vet hva de driver med og hvordan de best kan "lokke ut" lyden du ønsker med innstillingene som er tilgjengelig. Fort gjort å feiljustere gain, sette delefrekvenser feil osv.

Forrige bilen jeg hjalp med justering hadde 30 hz lowpass på bassene og synes det var litt lite "trøkk" i bassen. Tok ikke mer enn noen minutters fikling før lyden ble langt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte dynamo selv sier dere... men jeg kommer ikke til skruene, de sitter vanskelig til:( (Må komme meg under bilen eller noe)

+ Jeg har litt vanskelig for å få startet forsterkerene av en rar grunn, kanskje jeg må ha rem\blå lednig, koblet til eller noe sånt? Forstår det ikke helt, + at jeg vil ha 50mm2 lednig til dynamoen men vet ikke hvordan jeg kobler det på en smart måte, så jeg tror jeg trenger litt hjelp her:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider